*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Hej alla monteryttare! Hur ser vågen ut man väger sig på? ska rida montelopp på åby den 11/9 och jag undrar lite. E det en våg man står på eller sitter man ner? är det digitala siffror eller som en vanlig våg? hur hårda är dem? får man inte väga 65,7?

har ångest!

Sv: vågen?!

hej..va lugn. du ska väga minst 65...så det är inga problem..jag själv hade min stora sadel sist jag red vägde 69...lycka till!!!!

*Gotlandsrusset* skrev:
Hej alla monteryttare! Hur ser vågen ut man väger sig på? ska rida montelopp på åby den 11/9 och jag undrar lite. E det en våg man står på eller sitter man ner? är det digitala siffror eller som en vanlig våg? hur hårda är dem? får man inte väga 65,7?

har ångest!

Jag åkte på en halvblunder nästan sist.... valde 65.2 ist för 65.7 och vägde in mig på 65.1 efter loppet... Du måste väga MINST 65, och gör du inte det kan du gå iväg o plocka på mer grjjor o väga in igen... Det är hur coot som helst att sitta där!

Lycka till ;)

jag ska rida ponny o då e det MAX 65 kg :crazy: jag e såååå nervös. väger 52kg utan sadel,säkerhetsväst med mera. Väger 62 med allt här hemma...men vem vet om min våg stämmer...tänk om jag väger 65 där!.........

Då förstår jag. Jag har ingen aning om hur hårda de är...

Om inte din våg visar helt fel är det ju lugnt. Gå till en simhall eller gym och väg dig. De brukar vara ganska korrekta och visar den ungefär samma som din kan du ju vara helt lugn. Om det är på gränsen försök att kapa lite vikt på din utrustning. Kan du hitta en lättare sadel? Har du lättviktsstigbyglar? Annars tror jag det finns på Bidermans på Åby. Det gör några hekto.

Lycka till!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Äpplet.
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025