Vågar jag ge han frukost?

Sv: Vågar jag ge han frukost?

VI HAR BÖRJAT FÅ FINA KORVAR! :banana:

Köpte risgröt (barngröt!) och ger varannan timme. Timmen i mellan får han två matskedar ris med lite I/D! Och då Diarsanylen morgon och kväll!

Det var löst kl 12 på dagen igår. Gav risgröten vid kl 15 och fina korvar började komma kl 18. :love: Ljus ljus bruna och fortfarande lite kladdiga, men formade! Lite slem i dem fortfarande dock, men inget blod! Han gjorde en mini mini hög inne i natt. Korvar där med! I morse var det en fin lång sådan. *stolt matte*

Men ack, risgröten (som faktiskt innehåller majs! Verkar inte finnas gröt eller välling utan majs åt barn?) gör skillnad! Och han älskar det!

Söta vet. ringde även precis och kollade läget! (vilken service det stället har asså. :love: ) Vi ska köra samma diet fram till fredag alt. lördag, om allt går som det ska, så hinner tarmen vila upp sig tills dess och slemmet försvinner förhoppningsvis. Sen börjar vi gå sakta tillbaka till fodret igen. Diarsanylen slutar vi med i morgon!

Det är så skönt att se förbättring. ÄNTLIGEN!

Härligt att höra!

Kollade mitt risvällingspaket, Semper för spädbarn över 6 månader (är de spädbarn då)
Innehåll: Rismjöl, skummjölkspulver, veg. olja (palm, raps, solros) maltodexrin, vasslepulver, mineralämnen (kalcium, järn, zink, jod) emulgeringsmedel (veg, mono och diglycerider), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, riboflavin, niacin, B6, folsyra, B12, pantotensyra).

Aldrig kollat förut :o

I min gröt är majs 6: de ingrediensen. Dock står det som maltodextrin, dock är det endast sockerarten ifrån majs om jag inte har helt fel!

Ingredienser: Rismjöl*, skummjölkspulver*, grädde*, veg. olja (solros, raps)*, vasslepulver*, maltodextrin (majs)*, mineralämnen (kalcium, järn, zink, jod), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, niacin, B6, folsyra, B12, pantotensyra). Råvarorna innehåller inte gluten. *KRAV-ekologisk ingrediens

Fast jag tror inte det gjort någon skillnad om det varit en majsbaserad vara eller ej. Då det finns lite majs i hans foder och det reagerar han inte på! :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Strider är en pigg och glad korthårig BC-kille på ungefär 1,5 år. Han är ca 55cm hög, väger 18.6kg och inget i hela världen kan få honom...
Svar
7
· Visningar
3 018
Senast: Docka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft svårt att få i mig frukost, och hoppat över det i stort sett hela mitt liv med undantag för perioder där jag bestämt...
2
Svar
26
· Visningar
4 001
Senast: Anna
·
E
Hundhälsa min fina rottis Alfred insjuknade i mars(11) i magsjuka, efter att antagligen ätit nått olämpligt, han var då knappt 1 år och ganska små...
Svar
13
· Visningar
2 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka