Väga upp hästtransport!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Smilla96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 187
S

Smilla96

Köpte en hästtransport för ett par veckor sedan. Den är nedtypad till 1200kg och är i orginal 1300. Inga problem tänkte jag, det är ju bara att väga upp den igen. Men hörde av min farbror att detta inte går att göra längre! Är det nån som vet hur det ligger till med denna saken? Kan man eller kan man inte väga upp dom igen???
Om man inte kan det så sitter jag lite i skiten...:confused:

Är det nån som bytt golv i sin transport? Jag kommer att behöva byta golvet i min fram igenom. Var fick ni tag på golvet? Det är ett Trane -88. Kostnad?
Söer även efter bakbommar till den, det sitter rep nu och jag vill hellre ha bommar. Var får man tag på det?

Sv: Väga upp hästtransport!

Ta kontakt med tillverkaren, är det inte ett helt nytt släp ska det gå att ändra totalvikten. Har dock blivit lite krångligare om jag fattat rätt

Sv: Väga upp hästtransport!

Skall inte vara större bekymmer med att väga upp ditt släp, beroende på vad de gjort när de sänkt vikten.
Vad gäller bommar så kontakta nån som säljer Thules sortiment så kan de säkert hjälpa dig, både med bommar och ändring av totalvikt.

Köpte en hästtransport för ett par veckor sedan. Den är nedtypad till 1200kg och är i orginal 1300. Inga problem tänkte jag, det är ju bara att väga upp den igen. Men hörde av min farbror att detta inte går att göra längre! Är det nån som vet hur det ligger till med denna saken? Kan man eller kan man inte väga upp dom igen???
Om man inte kan det så sitter jag lite i skiten...:confused:

Är det nån som bytt golv i sin transport? Jag kommer att behöva byta golvet i min fram igenom. Var fick ni tag på golvet? Det är ett Trane -88. Kostnad?
Söer även efter bakbommar till den, det sitter rep nu och jag vill hellre ha bommar. Var får man tag på det?

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 774
Senast: Hedinn
·
A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 312
Senast: qnockout07
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 922
Senast: Buck
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11... 2
Svar
37
· Visningar
5 321
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar