Vätskeansamlingar... och en del funderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Är det möjligt att börja få tjocka fötter i v 8? Har aldrig fått det förut, så jag börja ju fundera...

Sedan så: Jag gjorde ett VUL för 1.5 och då hade jag gått 6 + x, dvs var i vecka 7, men enligt mina (hobby) beräkningar så borde jag ha varit i vecka 9. Om läkarens beräkningar stämmer så har jag mått illa/haft ont i brösten från dag 1 (14 om vi skall vara exakta :smirk: )

Så nu kommer mina funderingar; jag håller på att oroa ihjäl mig att ebisen slutat växa och att jag kommer att få missfall när som helst, samt (btw) att bebisen (om jag inte kommer att få missfall) kommer att födas med missbildningar (gomspalt eller vad det nu är) pga litet intag av folsyra (kräks av vitamintabletterna).
 
Sv: Vätskeansamlingar... och en del funderingar

Gomspalt??? :confused: Av vilken anledning??? Mina bröder är födda med det, de fick det för att mamma var förkyld just den veckan när det växer ihop vid munnen/gomen... Därför så engagerade sig inte hennes kropp i fostrena utan koncentrerade sig på hennes kropp ist...
 
Sv: Vätskeansamlingar... och en del funderingar

dorisdoris skrev:
Är det möjligt att börja få tjocka fötter i v 8? Har aldrig fått det förut, så jag börja ju fundera...

Sedan så: Jag gjorde ett VUL för 1.5 och då hade jag gått 6 + x, dvs var i vecka 7, men enligt mina (hobby) beräkningar så borde jag ha varit i vecka 9. Om läkarens beräkningar stämmer så har jag mått illa/haft ont i brösten från dag 1 (14 om vi skall vara exakta :smirk: )

Så nu kommer mina funderingar; jag håller på att oroa ihjäl mig att ebisen slutat växa och att jag kommer att få missfall när som helst, samt (btw) att bebisen (om jag inte kommer att få missfall) kommer att födas med missbildningar (gomspalt eller vad det nu är) pga litet intag av folsyra (kräks av vitamintabletterna).

det är inte gomspalt utan ryggmärgsbrock du tänker på.. men oroa dig inte - det finns faktiskt folsyra i man man äter med...
 
Sv: Vätskeansamlingar... och en del funderingar

Var vell det jag tänkte... Inte hade "småbarnens" gomspalt med folsyra att göra...
 
Sv: Vätskeansamlingar... och en del funderingar

"Folsyra kan eventuellt förebygga så kallade neuralrörsdefekter, till exempel ryggmärgsbråck, och läpp-gomspalter."

Så jo, bebisar kan få gomspalt av att mamman äter för lite folsyra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 985
Senast: Trott
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 320
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 624
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 091
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp