Väldigt nöjd efter gårdagens ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga bockar, inget stanna och backa och behövde inte använda ridspöet en enda gång (däremot talade jag om i början på lektionen att Hey jag har sporrar bara så du vet)
Problemet är att nu börjar min ridlärare ställa högre krav på min ridning, Nu ska vi helt plötsligt hitta en form också.
Herregud, har ju precis hittat knapparna för hur man får fram hästen i trav utan bråk :confused: O_o

Övningen för dagen var förvänd galopp och vi värmde upp med skänkelvikning längs långsidan för ytterskänkeln.
Vänster varv gick hyfsat, höger gick inte alls. Sista långsidan fick jag gå ner till skritt i princip men då fick vi till en väldigt fin fattning och galopp.
På slutet när vi travade av kändes hon väldigt avslappnad och trevlig. Är faktiskt ganska roligt rida den här damen, trodde jag aldrig i hela mitt liv jag skulle höra mig själv säga :p

Hon är så söt när hon möter skäckponnyn som går med på lektionen, hon fullkomligt hatar skäckponnyer och ser ut som :devil: och verkar mest vilja äta upp stackarn :laugh:.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 862
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Längd på spårlina

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp