Sv: Vad vill ni uppnå med er ridning?
Jag har många mål jag... På kort sikt, dvs. före nästa sommar vill jag komma igång lite med banhoppningen igen på lägre höjder (90-100). Dessutom skulle jag vilja göra lugna och jämna byten, inte några stora vackra dressyrbyten men kunna göra dem där jag vill och med en avspänd häst. Och så vill jag ha väldigt mycket kul förstås.
"Livsmålet" om man kan säga så för mig och Nessie som ekipage är nog att komma så långt att vi kan börja känna på galoppiruetterna.
I hoppningen har jag inga egentliga stora mål, då det är svårt att få till kontinuerlig träning utan ridhus. Det jag önskar är kanske att vi ska kunna komma igång fortare, att Nessie ska bli så pass välriden på hinder att hon inte behöver två månader varje vår till att bocka av sig innan vi kan hoppa.
Ett mål, som förvisso inte har så mycket med ridningen att göra, är också att Nessie och jag ska kunna träna i ridhus vintertid inom några år, vilket innebär att jag måste gå klart min utbildning med bra betyg och hitta ett vettigt jobb så att jag ska skaffa en transport + bil som kan dra.
Målet för mig som ryttare är att ta placeringar i 1.20 samt LA dressyr på en häst jag själv utbildat. Jag tror inte att det är omöjligt, tack vare att jag har en underbar men krävande läromästare i Nessie.
Att Nessie samt alla mina framtida hästar ska vara friska och lyckliga är nog ändå det viktigaste målet för mig.