Vad vill ni ha för roliga tävlingar för medlemarna på eran klubb?

lis

Trådstartare
Förutom programridning och clearroundhoppning? Maskeradhoppning brukar vara uppskattat,finns det något mer kul man kan hitta på?

Sv: Vad vill ni ha för roliga tävlingar för medlemarna på eran klubb?

Förutom programridning och clearroundhoppning? Maskeradhoppning brukar vara uppskattat,finns det något mer kul man kan hitta på?

I vår klubb annordnar US en liten cup varje år. I fjor bestod den av hoppning på valfri höjd, tipsrunda och gymkhana. Det var lyckat om det var flera vuxna som medverkade också!

Stilhoppning (gärna med domare utifrån :-), alla tävlar mot alla oavsett höjd...), (dressyr)ryttartest (är jättebra eftersom ryttarna ska ha spö, och man kan pussla i startlistan om man vet att någon kommer att behöva drag-/bromshjälp), kombinationstävling med både dressyr, hoppning och teori, kombinationstävling med maskerad, caprillitävling...

Man kan också ordna tävlingar i andra saker än ridning; rykttävling, ungdomsmästerskap i Häst- och Stallskötsel (rykt, mockning, teori, persedlvård, höpackning utan våg, allmänt intryck (hästhantering, klädsel etc).

Det finns hur mycket som helst:bump:. I början när jag satt i US, brukade vi gå in och kolla på andra klubbars hemsidor och se vad de ordnade för aktiviteter...

Lycka till!

Hubertusjakt är alltid trevligt ;)

Caprilli hade jag nästan glömt att det fanns:crazy: Någon som vet var man kan hitta caprilli program?
Det är ju kul:)
Någon som ridit tipsrunda någon gång?
Tänkte att det kanske hade kunnat vara något?
Snabbast tid+flest rätt svar vinner.

Duellhoppning kanske?

Vad är caprilli?

Om jag inte har helt fel är det ett dressyr program med hinder:)
Så tex så ska du galoppera på stora mitt volten 1 varv så kan där även finnas ett hinder du ska hoppa över.Tror jag:crazy:

Släktfejd:
Man rider i par med nån man e släkt med å tävlar mot likasinnade par.

Medlemstävling:
Man får poäng efter antal timmar man hjälper till, ex stå i cafeterian, ledare, vara med på städdagar mm.

Ang caprilliprogram kan man hitta några (två, tror jag) om man googlar. Annars har jag för mig att det finns några i Per Fresks bok med hoppövningar (en svart). I värsta fall kan man säkert hitta på egna... Det går ju att kolla i dem som finns för inspiration:-)

Vi brukar ha tipspromenad till häst på ridlägren, men vi har aldrig tagit tiden, utan bara gått på antal rätt... :-)

Påskäggsjakt e ett annat bra tips!
Man gömmer ett antal påskägg åsså får ungarna leta, brukar vara mycket uppskattat!:)

Jag har hittat en klubb som har dressyrtävling där man får göra sitt eget program! Typ som kür fast i vilka gångarter och rörelser som helst! Man får ha spö och hjälptyglar och även ledare. Det tycker jag låter jätte kul.
Då kan ju precis vem som helst vara med. Man kan ju skritta ett program om man vill.

men dressyr e ju bara såååå trist, man somnar ju på hästen

Man kan ha CR fast barbacka :D
Det kommer den klubben jag är medlem i ha snart, när det blir lite varmare :)

Maxkingen: Jaså? Som du säkert vet, rider man dressyr för att få hästen lydigare och mer lösgjord. En häst som går i balans, avspänt och i rätt form är betydligt trevligare att rida, och håller också mycket längre. Jag antar att motsatsen inte låter så rolig?

Sedan måste dressyr absolut inte innebära att bara rida runt på en ridbana (även om det inte heller är tråkigt om man gör det på rätt sätt:laugh:) utan man kan träna många saker ute i skogen också...

Sedan kan ju givetvis inte alla tycka om att tävla dressyr, men träna bör man- på ett eller annat sätt.

Maxkingen: Jaså? Som du säkert vet, rider man dressyr för att få hästen lydigare och mer lösgjord. En häst som går i balans, avspänt och i rätt form är betydligt trevligare att rida, och håller också mycket längre. Jag antar att motsatsen inte låter så rolig?

Sedan måste dressyr absolut inte innebära att bara rida runt på en ridbana (även om det inte heller är tråkigt om man gör det på rätt sätt:laugh:) utan man kan träna många saker ute i skogen också...

Sedan kan ju givetvis inte alla tycka om att tävla dressyr, men träna bör man- på ett eller annat sätt.

ja vet, men de e alla fall såååååååå triiiiiiiiiiiist, hatar det!

Om dressyr är så trist att du somnar på hästen,vad kan du tänka dej att hitta på så du tycker det är kul och håller dej vaken? Fram med några bra förslag nu.;)

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: shebeen
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 120
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka