Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror helt på vad du har för häst. Till en svårfödd häst vill man ha högt energiinnehåll medans det inte gör så mycket om kvoten är något lägre eftersom hästen ändå får i sig tillräckligt med protein om hen äter tillräckligt med grovfoder. Till en lättfödd häst vill man ha lågt energiinnehåll och högt protein eftersom hästen kan äta mer grovfoder ju lägre energiinnehåll det är och trots att hästen inte kan äta så många kilo grovfoder får hästen ändå i sig tillräckligt med protein.
Tack för era
mkt bra svar @TinyWiny och @Nominous
Jag har haft min ena häst i 7 år, och han har jag tryckt i protein för att hålla i hull. Han är en maffig korsning mellan holländskt halvblod (gamla modellen) och eng fullblod. Han ser ut som en maffig ponny i kroppen, men han behöver mkt mat för att hålla sitt hull. Vilket han gjort, så som jag fodrat. Men det verkar ju vara helt fel
Nu har jag även skaffat en travare (till skogsridning/mkt lätt träning). Och undrar hur jag ska hålla den i hull. Tänkte om den ska få äta som min andra, men nu kanske båda borde äta annorlunda än hur jag gjort tidigare.