Vad vill jag ha för färg på luckorna denna gången (bild)?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, det var några år sedan som köket målades. Tiden går, och nu börjar färgen bli lite nött i kanterna. Jag är inte missnöjd med mina ljusgula luckor egentligen, men ska jag ta mig besväret att måla om, så vill jag göra om HELT. Både luckor och kakel över spisen samt plastmatta över vasken (den som nu är mörkblå) ska byta färg. Men vilka färger ska jag välja???

Så här ser det ut nu:

Det är ett litet kök, och man ser nästan halva här på bilden...

Sv: Vad vill jag ha för färg på luckorna denna gången (bild)?

Jag hade nog målat luckorna ljusgröna och satt ett creamefärgat kakel.

Den här färgkombinationen tycker jag är himla fin:

inspiration-mint-vitt-golv-kok.jpg

Nu är det ju marmor som stänkskydd men ett vitt kakel, eller creme som pulkaskurk föreslår, skulle också vara fint.

Till båda: Ja, ljusgrönt var faktiskt en färg som jag stod och funderade på tidigare igår, innan jag skrev inlägget. Hissgardien har bl.a. gröna blad, lite åt det olivgröna hållet, och jag funderade på om en väldigt, väldigt ljus olivgrön kunde bli snyggt.

Annars är det fortfarande fritt fram för fler förslag :)!

Jag hade valt antingen vitt, ljusgrönt eller mörkare grå åt det lila hållet.

Köksluckorna hade jag valt vita. Vit kommer ju i så många olika nyanser, men jag hade valt en varmvit färg.

När det kommer till kaklet så hade jag valt att sätta upp en tapet där och sedan en glasskiva över. Enkelt att byt både färg och mönster när man vill!

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: cewe
·
Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: monster1
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar