Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt om jag förvirrar det för dig nu, men jag börjar om lite =)
För att enbart lära hästen att sätta under sig bakbenen bättre behöver du inte använda något ljud. Använd då enbart spöet, och beröm mycket. När hästen förstår kommandot stillastående, kan du börja skritta. Peta då på bakbenet så att hästen börjar med det bakben du petar på. Om du vill att han ska sätta under sig bättre, kan du peta på benet igen i nästa steg, men sluta så fort han gör rätt. Kommandot ska komma när hästen har sitt inner fram i sitt bakersta läge (om du jobbar med inner bak).
Ett annat sätt att aktivera inner bak, är att trycka lätt i skänkelläget varje gång hästens inner fram är i sitt bakersta läge. Förutsättningen för att det ska fungera är att du har en fin böjning och ställning på hästen och att han svarar korrekt på dina hjälper.
När du sedan vill använda dig av samma teknik för travigångsättningarna kommer ljudet in. Var då noga med att ljudet/kommandot inte blir ett kommando för en gångart, utan för att byta takt. Kommandot ska komma när hästen har sitt inner fram rakt ner (om du jobbar med inner bak).
När du sedan rider räcker det oftast med ljudet, men ibland kan det behövas ett litet pet med spöet eller en skänkel =)
//Julia
Det går alldeles utmärkt att grisepassa fast man är 4-gångare ....
Vad vill du veta om de olika gångarterna och hur man tränar dem?
Lista frågor så kan vi hjälpas åt att bena ut dem :-)
Kan var både problem och tävlingsförbättring.
Är du ute efter stoff till repotage?
Ok, tänkte nästan det. Det lät lite kul bara.... Lycka till med träningen!
Önskar jag kunde tycka som ni, men jag innehåller väl för mycket testosteron. Det är kul när målen uppfylls också
Jag vet att jag aldrig når målet så för mig har vägen alltid varit målet
Man har väl olika sätt att sega sig uppåt, men om man siktar på månen kanske man når trädtopparna?
Jag skulle definitivt prestera sämre, om jag siktade in mig på att aldrig kunna nå målet.