Vad vill din häst ha i julklapp?

Tilja

Trådstartare
Min häst har fått en summa pengar att köpa sig en julklapp för från sin fanclub. Men vad vill han ha? Vi är inte direkt bortskämda med att kunna köpa saker så jag skulle gärna köpa något som är lite lyxigt och kanske "onödigt" (våra inköp brukar mest vara av typen "tjockare täcke när hästen står som en fiskpinne i hagen" osv.).

Om ni fick runt en tusenlapp att köpa något roligt för till er häst, vad skulle den få då? Nytt schabrak med matchande lindor? Nåt fint tävlingstäcke? Vad önskar sig din häst?

Om min fick välja helt fritt hade han köpt nomnoms för hela slanten, men så roligt ska vi inte ha :cautious:

Sv: Vad vill din häst ha i julklapp?

Ett tips från Amazing är att lägga pengarna på (om det inte redan finns) en läcker lädergrimma med tillhörande ludd :love: eller ett rejält och lite extra snyggt ulltäcke med läderspänne i bogen, lika läckert att resa i som att ha när man skrittar fram! :)

Annars skulle en ny nosgrimma eller som du själv skrev, schabrak med bling och lindor (eller varför inte benskydd & boots med lack o bling ;)) vara en utmärkt nyårsklädsel! :p

Amazing vill också helst lägga pengarna på gottis men som den förståndiga mamma jag är brukar jag påminna henne att det är roligare att köpa något man kan använda, gottis får hon ju ändå! (även om hon glömmer av det ibland ;))

Senast ändrad:

Jag hade köpt ett till Eskadron-schabrak från höstens New Generation, fick nyss hem ett (det billigare vanliga bomullsschabraket) och jag är mäkta imponerad! Inte alls dyrt, och kvalitén och känslan är ju oslagbar.

Så. Ett till, matchande lindor, och sen har jag 200kr över och då blir det en lyxig ryktborste i naturhår :).

Balkis hade valt att få morötter för hela slanten :P.

Ferguson hälsar att godis är det bästa man kan få, vad behöver man mer? Gärna flera olika sorter och gärna väldigt onyttigt. Matte håller inte med, men det skiter vi i.

Noreena däremot är lite mer praktiskt lagd och inser att det kan vara bra med ett nytt täcke, gärna med hals, eller en riktigt bra pad till sadeln (westernhäst vettu, de är ordentliga). Sen kan man köpa lite godis för det som blev över.

Just det, en fårskinnspadd eller luddiga boots hälsar Amazing att det är en himla bra grej det också! ;):D

Jag känner att jag måste skilja på vad ponnyn önskar sig, och vad jag vill att han ska ha. Frågar du honom önskar han sig godis. Varken mer eller mindre.
Frågar du mig, som tänker lite längre, så önskar han sig ett nytt vintertäcke, ett ulltäcke, fleecelindor, höga paddar, och ett nytt finschabrak. Så något sådant skulle vi köpa :) Eller en hoppsadel men då räcker ju inte en tusenlapp.

Min vill ha en rumpvärmare från back on track, varmt och gott på vintern :). Antingen en ryggvärmare eller skritttäcke

Min häst önskar sig nog en stand-in till ridlektionerna tills matte rättat till sitsen lite. Kanske en stand-in-ryttare också, så att hon får hoppa lite. 1000:- borde räcka till två pass av det ena eller andra.

Morötter står också högt upp på önskelistan tillsammans med mer mat i allmänhet. 1000 spänn räcker till ett extra kg hö plus några morötter om dagen under några veckor under den bistraste vintern;)

Min häst är ytterst otacksam när det gäller nya saker; står och suckar åt mig när jag ska mäta honom för diverse grejer, och prova de nya sakerna. Han får måttbeställda sadlar med matchande tillbehör och huvudlag, selar etc, men kan han bemöda sig med att se lite glad ut för ett foto? Icke. :cautious: .
Får jag en tusenlapp till honom, och han får välja vad den ska läggas på - då blir det morötter och äpplen i stora lass! Om jag skulle bestämma (det brukar ju, i ärlighetens namn, sluta med att jag gör det när det gäller ekonomin) skulle jag nog lägga slanten på ett par romaltyglar av råhud i år.

Hehehehe
737273_766856596673551_1602128689_o.jpg

Mina ska få rejäla uppsättningar med reflexer, täcken och grimmor, så att de kan gå på promenad i mörkret utan att behöva ha sadel på.

MAT!

Fast han vill oxå väldigt gärna få ett täcke som skyddar HELA honom från att bli blöt. Hans matte är på jakt.

Islandsponnyn hade velat ha apelsiner, morötter och äpplen tills han storknar :p

Stora donnan har ju allt hon kan önska sig ink mer mat och godis än vad hon äter..
Så hon önskar sig väl möjligen nya sadlar (igen) och eventuellt ett nytt hopp och ett dressyrträns..
Annars önskar hon sig nog tillbaka till sin gamla matte Rebecca_Joli så hon får hoppa stora hinder igen :D
Jag är ju tråkig och hoppar bara små (läs lagom höga) hinder... för jag har inte dödslängtan riktigt ännu..

*kl*

Vad mycket bra idéer! Nu blev det ju ännu svårare O_o

Min häst har precis fått lite lyxprylar som ett pannband med rosa stenar i tre rader och ett cerise schabrak från Glen Gordon :love:

Sedan önskar han (jag) sig en longerdelta, helst rosa. En rosa ryktväska, en vojlock till fårskinnsvojlockspadden, ett par stigbyglar och stigläder, ett rosa vintertäcke, rosa reflexer, ett fodrat täcke med halvhals.

Finns nog massa mer.

Fina schabrak :love:
Glittriga och färglada och fina.

Hade jag dessutom haft en vit häst som du så hade jag inte tvekat, oh så fina färger man kan ha vit häst motför på en orange som min är. :D

Mina hästar har inga synpunkter på utrustningen så länge den passar. De bryr sig inte om vilken färg det är på schabrak eller täcke eller sadel eller träns.

Eftersom jag köper det jag vill ha allt eftersom, finns det inget särskilt jag "önskar".

Mina hästar vill ha morötter till julklapp, materiella ting är de ointresserade av;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 164
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 496
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Den här tråden handlar om självförtroende, framtidsplanering, ekonomi och hästkunskap. Och det blir långt... Som en del kanske vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 101
Senast: IslaBonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31