Vad växer i min saft?

ameo

Trådstartare
Moderator
Något växer/flockas i saften jag gjorde i somras. (fläder/jordgubb)
26167321_10155316904222404_1393471958806330686_n.jpg


Nån här som har nån gissning på vad det är som flyter i saften?
Det ser inte ut som mögel. (tror jag hade i Atamon)
Den luktar friskt, som den ska. Har inte vågat provsmaka.
Räcker det att sila om saften för att få den användbar? Eller ska den hällas ut?
Help!!
 
Något växer/flockas i saften jag gjorde i somras. (fläder/jordgubb)
26167321_10155316904222404_1393471958806330686_n.jpg


Nån här som har nån gissning på vad det är som flyter i saften?
Det ser inte ut som mögel. (tror jag hade i Atamon)
Den luktar friskt, som den ska. Har inte vågat provsmaka.
Räcker det att sila om saften för att få den användbar? Eller ska den hällas ut?
Help!!
Maken drack upp vår fläder saft som såg ut så där. Han hällde försiktigt ur saften så klumpen blev kvar.
 
Sådär brukar det se ut i flaskan när jag får hemgjord fläderblomssaft. Ingen aning om vad det är (hade jag trott på mögel så hade jag inte druckit) men i mina flaskor har det inte påverkat smak eller lukt och jag har druckit upp den utan att lida (fast jag ser då till att inte få med grejset ut i glaset).
 
Tack för alla svar!
Har fått ett liknande svar av en vän på fejjan också, så jag väljer att tro på att saften är användbar efter att ha silats om.
 
Massa spännande nya ord i denna tråd;
vinägermamma
Vinägerålar

Nu har jag börjat fundera på detta med vinägermamma. Den kan alltså bosätta sig i saft.. Måste googla var den mer kan finnas? :idea:
 
... och VAR finns vinägerpappan? Jag bara undrar?! Har han dragit med sina vinäger-killkompisar, och lämnat mamman alldeles ensam och övergiven? (Eller med några räliga ålar) Vad gör diskrimineringsvinägerombudet åt saken? (Se där, ännu ett nytt ord)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 134
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 541
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Gaah, får ingenting gjort för jag sitter bara och ältar min koloskopi om en vecka. "Alla" säger olika om vad man ska, inte ska äta...
2
Svar
33
· Visningar
20 062
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 270
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp