Vad var det vetrinären gav?

M

Moms

Hejsan!

Jag har en liten sötnos på snart 6 månader och han började blinka med sitt öga i förrgår. Ringde en lokal vetrinär som bor bara en bit bort och har sin praktik i sin källare. (han är pensionerad, men praktiserar ännu.)

Då jag även misstänkte att min Moms hade skabb i öronen också så passade jag på att kolla det också.

Allt gick relativt snabbt inne hos vetrinären, han kollade öronen och rengjorde dem och konstaterade att han hade skabb. :cry: Sedan gav han honom en spruta i nacken. Det är min fråga, vad var det för en spruta? Fick inte någon direkt information om den.

Vi fick recept på Stronghold Spot-on för att droppa mellan hans skuldror, men vetrinären sa " men kolla om det hjälper" för då kanske du inte behöver lösa ut detta.

Vi fick även ett recept på ögonsalva Fucithalmic 5g som jag ska droppa i hans ögon 2 gånger dagligen i en vecka.

Han var väldigt trevlig mot katten och väldigt billig.
Han frågade om jag vaccinerat honom och jag sa nej inte ännu, och frågade vad det skulle kosta. "ja, det kostar 220kr för en vaccination" "och det idag kostar 250kr".

Jaha, svarade jag. Så om jag vaccinerar honom såblir det 470kr, då svarade ha "nej 250 totalt om jag är snäll".

Visst var han snäll, men jag vill gärna veta vad han fick för spruta efter han gjort rent öronen?

Någon som har någon ide?

Sv: Vad var det vetrinären gav?

Oj vad "svart" det kändes....
Brukar alltid vilja ha kvitto efter vet.besök.
har dock ingen aning om vad kissen fick för någonting?

Oj vad "svart" det kändes....
Brukar alltid vilja ha kvitto efter vet.besök.
har dock ingen aning om vad kissen fick för någonting?

Nejdå, det var inte svart. Jag fick vaccinationskort och utskrivet recept. Han är legitimerad vetrinär.

Jag tror att sprutan din katt fick i nacken var Advocate. Vi fick sånna utskrivna av veterinären när min katt hade skabb. Det tar bort både skabb och avmaskar på en och samma gång fick jag förklarat för mig av veterinären.

Mvh Ida

KL Ivermectin är det kklart mest prisvärda preparatet mot parasiter på hund ller katt riskerna gör dock att det inte är godkänt på djurslagen,
PL

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 236
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 731
Senast: Luleå
·
Hundhälsa Rubriken kanske blir lite fel,men efter tre veckor med en sjuk hund,känner jag mig desperat och ledsen. Vill skriva av mig lite och...
2 3
Svar
41
· Visningar
16 232
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar