Vad väljer du bort...

Jag tycker inte jag väljer bort speciellt mycket saker så mycket som att jag skyller på djuren för att slippa göra saker jag ändå inte vill :o:angel:
Min sambo vill resa till billiga ställen bara för att resa, jag tycker inte alls om att flyga så reser bara långt när jag absolut måste eller är i desperat behov av värme dvs vart tionde år eller så. Jag hatar onödigt kraffs så för mycklet shopping tilltalar mig inte heller. Det enda jag faktiskt vill köpa som är "onödigt" dyrt förutom saker till djuren är ytterkläder till vintern men då håller dom å andra sidan i minst tio år.
 
... för att ha tid, ork och pengar för att kunna ha häst?

Pengamässigt väljer jag inte bort nånting trots usel månadslön, dyrt boende (nyköpt villa i tätort med lån) och barn. Köper precis vad jag känner för, äter ute så ofta jag vill, weekends osv.
Tidsmässigt väljer jag heller inte bort nånting då jag jobbar deltid och har hästen på lösdrift.
Det enda jag egentligen väljer bort är längre resor men det beror minst lika mkt på katter och barn. Tur att jag reste av mig ordentligt i min ungdom!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 171
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 283
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp