Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... för att ha tid, ork och pengar för att kunna ha häst?
För min del kanske jag inte väljer bort lika mycket som att jag ändå inte gör och därför har tid, ork och pengar till häst.
- Jag reser aldrig utomlands. Jag skulle vilja att vilja (make sense?) men tycker det är slöseri med pengar och tid. Senast vi var utomlands var i Schweiz som vi blev bjudna på då svärföräldrarna bodde där ett tag. Det var fantastiskt och roligt men då bodde vi hemma hos dem och betalade inte själva. Det var väl för ca 15-17 år sedan!
- Jag köper sällan kläder. Gör jag det så är det på Ullared för ca 3-4 år framåt. Har ändå kläder i överflöd.
- Vi bor hemma på semestern och åker på sin höjd upp till stugan i Norrland men det var också ca 3-4 år sedan.
... för att ha tid, ork och pengar för att kunna ha häst?
Jag upplever inte själv att jag väljer bort så jättemycket. Tid... javisst, men den tid jag ägnar åt hästen är nästan undantagslöst mer värdeskapande för mig än något annat jag skulle gjort istället. Ork... ja, jag tränar inte alls vilket jag skulle gjort annars. Pengar - där är det litet tightare, sedan jag valde att bli landstingsanställd försvann en stor del av marginalerna vilket gör att t ex bil- och husunderhåll blir mer eftersatt än jag skulle önska. Lyckligtvis har jag möjlighet att jobba en hel del extra i min gamla bransch för att skapa större ekonomiskt utrymme. (Vilket förstås i sin tur äter av tillgänglig vaken tid... )... för att ha tid, ork och pengar för att kunna ha häst?