Vad utmärker en kvalitetssadel

Sv: Vad utmärker en kvalitetssadel

En syntetsadel tillhör bottenslammet.

Jämför man en "el-skrutto" för 3000:- med en begagnad syntet av vettig sort så är valet för mig självklart.

Jag hatar dom där syntet sadlarna dom håller inte länge alls. bort med alla dåliga sadlar för hästarnas skull. Fan folk tänker bara på att dom ska göra pengar på grejer. Riktat till tillverkarna:mad:

Jo det är väl så, men en syntet är ju heller ingen höjdare!

Håller med dej där:)! Skulle inte vilja ha en själv.. Men om ekonomin inte godkänner köp av en riktig lädersadel så ser jag hellre att kunden väljer en syntet framför "el skrutton"!
Ralide bommarna är bättre än två ihopklammrade "ved-trän" Även om jag själv och kusen föredrar vår cuttingsadel med råhuds klädd träbom, passformen är super!

Och nu har TS köpt en, tycker vissa, en "skräpsadel". En Continental Equiflex:-) Bara hunnit prova den en gång, men hästen trivdes förträffligt och eftersom jag är van att rida i bomlöst så kändes det inget konstigt alls. Jag tycker nog hon t o m gick bättre än vad hon brukar. Hade tänkt prova på andra märren idag, men med spöregn och utan ridhus får jag ge mig till tåls lite.

Liknande trådar

T
Utrustning Vad är det som avgör för er vad som är en riktigt kvalitetssadel och vad som är en ok prisvärd sadel och vad som är en högkvalitativ...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: Valencia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur