Vad tycker ni?

M

mwertigo

Hejsan.

I ett stall ganska nära stallet jag står i står det ett antal islandshästar.
De flesta av dom är klippta.
De går ute från 08.00 till 14-15.00 och står sedan inne i stallet med stängda dörrar och fönster. Även nu när det är runt 14-16 plusgrader ute.
De går ute på en äng där solen hela tiden ligger på.
Dubbla täcken på ute, och även täcke inne i stallet..
Ville helt enkelt bara höra vad ni tycker om detta?

Sv: Vad tycker ni?

rent spontant låter det ju inte jättebra, men jag vill inte säja ngt när det här är allt jag vet. det beror ju på så himla mycket, hur tjocka täckena är, hur välventilerat stallet är osv.

jag kan bara säja att jag personligen föredrar att ha fönster och dörrar på vid gavel, särskilt nu i det fina vädret... ute utan täcken i värmen, även de helklippta. men jag tar oftast in vid ngn gång mellan 15-17 när jag ska rida, dvs i princip varje dag. och på nätterna är det ganska kallt, så då har alla pållarna täcke inne...

isisar brukar ju i allmänhet vara tåliga hästar... men jag vet ju inte om andras hästar behöver täcke eller ej. ursäkta ett vagt svar, men jag vet inte riktigt vad jag tycker här :D

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 906
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 756
Senast: Ceta
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka