vad tycker ni??

linnsan

Trådstartare
om man ä 15 kan man skriva en annons om tillridnign av hästar då ?
om man får hjälp och åker på lektioner förstås....tycker det är jätte kul att utbilda hästar...håller på att rida in min unghäst och har utbildat en shettis i dressyr,western och hoppning..han e jätte duktig...skriv vad ni tycker om detta....för ja skulle tycka att det va jätte kul....:rofl:

Sv: vad tycker ni??

Det beror ju helt på vad du har för referenser! Vad har du gjort innan? Hur pass duktig/erfaren är du? Ponnyer behöver ju alltid utbildas av skickliga inte för stora ryttare men jag är tveksam till om jag hade skickat min storhäst på utbildning till en 15 åring.. då skulle jag nog vilja se en lite mer erfaren ryttare.

tack ....ja vill helst rida till ponnyer och mindre hästar....jag får även hjälp av min faster som alltid har hållit på med inridning.....och så åker ja förstås och tränar .... där ja isåfall kommer att ha hästen kan ja också få hjälp...

Visst kan du skriva en annons. Frågan är bara hur många svar du får.
Själv skulle jag inte skicka min häst till en 15-åring som inte är så pass erfaren att han/hon inte behöver ta hjälp av andra.

Immer

Håller med. Ingen vettig hästägare skulle göra det!! :crazy:

Och om en shettis är allt du ridit till då är du tämligen oerfaren. Om du tävlat framgångsrikt på ponny i hela ditt liv och ridit upp många ponnysar så skulle det nog finnas intresses för att lämna ponnyer på tillridning. Men utifrån vad du skriver här så verkar det inte så......

Jag hade inte valt att skicka min häst till en 15 åring i alla fall, men det finns säker sådana som gör det. Sätt ut en annons och prova vetja:)

shettisen kan lätt c dressyr och hoppar gör han en bana på 80 cm och enstaka på 100 cm(han är 100 cm) löshoppar ca 110 cm:bump: .....den andra ponnyn e en d-ponny som ja haft sen han va 1,5 år nu e han 4 år till våren ...han kan mycket....:banana:

Immer skrev:
Visst kan du skriva en annons. Frågan är bara hur många svar du får.
Själv skulle jag inte skicka min häst till en 15-åring som inte är så pass erfaren att han/hon inte behöver ta hjälp av andra.

Immer

Håller med.

I så fall måste nog annonsen ge ett väldigt seriöst intryck, med referenser osv. Gör ett förslag (utan namn förstås) här i tråden, så kan vi säga vad vi tycker! :)

linnsan skrev:
shettisen kan lätt c dressyr och hoppar gör han en bana på 80 cm och enstaka på 100 cm(han är 100 cm) löshoppar ca 110 cm:bump: .....den andra ponnyn e en d-ponny som ja haft sen han va 1,5 år nu e han 4 år till våren ...han kan mycket....:banana:

Men min shettis kan också gå ett lc program och hoppa 80 cm. Att han hoppar 110 cm i löshoppning beror ju inte på dig utan hästens kapacitet:p
vad kan d ponnyn då? Vad är mycket för dig?

ja rider till, utbildar o kör in ponnyer mindre hästar.ja e en tjej på 15 år .har ridit in en pionny som ja håller på att utbilda och har utbildat en shettis som går stadigt på tygeln i alla gångarterna...ja har tillgång till ridhus ett par km bort och åker även ut och tränar.. har tillgång till hjälp om de behövs..tycker ni de låter bra...
hur mycket kan mann ta i kostnad per månad förutom foder och stallkostnader...

fast han har hoppat enstaka hinder på 1 m o han e 1 m........
tycker ja e högt iallafall....den andra ponnyn kan sidvärts rörelser
m.m ja tycker iallafall att han e duktig:rofl:

linnsan skrev:
fast han har hoppat enstaka hinder på 1 m o han e 1 m........
tycker ja e högt iallafall....den andra ponnyn kan sidvärts rörelser
m.m ja tycker iallafall att han e duktig:rofl:

SÅ du har utbildat han helt själv då?

*jag vet att jag är lite trög ibland:p *

a fast innan kude han inte ens hoppa 30 cm:bump: ...eller kunde gjorde ha väl men han va väldigt dum o ovillig.......innan kunde ha knappt galopp...

linnsan skrev:
ja rider till, utbildar o kör in ponnyer mindre hästar.ja e en tjej på 15 år .har ridit in en pionny som ja håller på att utbilda och har utbildat en shettis som går stadigt på tygeln i alla gångarterna...ja har tillgång till ridhus ett par km bort och åker även ut och tränar.. har tillgång till hjälp om de behövs..tycker ni de låter bra...
hur mycket kan mann ta i kostnad per månad förutom foder och stallkostnader...

Jag tycker nog mer annonsen låter som att du ska ha foderhäst eller något:p Något som är ganska viktigt när man skriver annons är att den ska "tilltala" läsaren. Det gör inte din annons när du skriver med massa.... och inte stor bokstav och så vidare. Bara ett tips att du kanske ska fixa till det.

Jag hade nog inte betalt så mycket mer än foder och stallkostnader... Kanske en 500-1000 kr extra eller något.

Sorry att jag låter så negativ, men så är jag också väldigt skeptisk till tränare och så;)

a ja har utbildat båda två själv........glömde säga att de även kan stegra .den större ponnyn kan både från marken o sadeln han kan även buga..de e mina cirkus hästar:banana:

ne hja ha tävlat en gng på shettisen men nu e ja fö stor...ska tävla 3-4 åringen till våren......skoj skoj

För det första skulle jag aldrig lämna min häst på tillridning till en 15 åring. Speciellt då du inte har några meriter. Det som skulle vara din annons såg helt oseriös ut då den inte är skriven ordentligt. Man skriver jag, och, är, inga talspråksförkortningar. Att en ponny kan gå stadigt i form säger inte mig mycket. För att ta en ponny på tillridning bör du ha tävlat högre klasser och utbildat flera hästar från olika utbildningspunkter. Jag tror inte att någon är villig att betala för din "tillridning", men det vet man aldrig.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama