Vad tycker ni om stamtavlan?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Trasselsudden
  • Startdatum Startdatum
T

Trasselsudden

Hej hej :)
Undrar vad ni tycker om denna stamtavla?

Don Godiva
e: Ideal du Gazeau u: Keystone Gwen
ue: Speedy Crown

Ni kanske har sett någon av dom på travbanan? *Nyfiken*

Sv: Vad tycker ni om stamtavlan?

Nej, de har sprungit in en del :p
Det hade varit roligt att se lite bilder på hästarna. Både på Don Godiva och på syskon, släkt mm :)

Nej, de har sprungit in en del :p
Det hade varit roligt att se lite bilder på hästarna. Både på Don Godiva och på syskon, släkt mm :)

image.php3

Flicka Kronos

inspectorgodivakr080425.jpg

Inspektor Godiva

Lovely Godiva hittar du säkert massor om själv :)

Testa Google

Ser att det är "Stor-Stina" som är mamma. Henne träffade jag när jag jobbade på Brättefors stuteri och hon var där för betäckning. Snäll jättehäst.

Jasså? Hur stor var hon då? :)

Varför undrar du om den hästen? *nyfiken*
Jag känner Dompan, har haft häst i stall där han stått. Det är en snäll, fin häst som inte fick visa hur bra han var.

Systern Lovely är bara underbar.

En fullständigt fantastisk stamtavla!
Fadern Ideal du Gazeau är en av tidernas bästa travare, sättet han krossade motståndarna på genom att bara ruska på huvudet och länga på steget har nog gett fler än Dartster F migrän....

idealdugazeau.jpg

Morfar Speedy Crown (ex. Headin n'Healin) vann själv triple crown och blev senare en av världens mest betydelsefulla avelshingstar:

SpeedyCrown.jpg

Varför undrar du om den hästen? *nyfiken*
Jag känner Dompan, har haft häst i stall där han stått. Det är en snäll, fin häst som inte fick visa hur bra han var.

Systern Lovely är bara underbar.

Det hade varit kul om du kan berätta mer om honom :)

Jasså? Hur stor var hon då? :)

Störst.

Vid ett tillfälle när jag var helt ny i stallet bad Bengt-Åke mig att gå ner längs stallgången och hämta "den Stora". Jag knallade nedåt och tyckte mig se både en och annan som skulle kunna vara rätt häst. Men så lät jag blicken löpa ned längs boxraden och plötsligt såg jag en manke där de andra hästarnas huvud var. Då förstod jag vilken den Stora var.

Jag hade uppskattat ett litet "tack" när man hjälper till
och fixar fram gamla bilder. :)
(Gäller f.ö. inte enbart denna tråd)

Min häst som fick somna in för snart tre veckor sen, hade speedy crown som farfar.

Speedy Crown var nära att bli svensk en gång i tiden. Roy Berglöf, far till Erik, valde mellan två unghingstar under en inköpsresa i USA 1969/1970. Den ene var Speedy Crown och den andre var Net Profit. Han valde Net Profit.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Kropp & Själ Hej! Jag gjorde EKG här om dagen på vårdcentralen på grund av lite symptom jag haft, så inkluderade min läkare i det i hälsokollen...
Svar
3
· Visningar
661
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 572
Senast: Silver Girl
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 682
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar