Vad tycker ni om sidepull?

Zevzan

Trådstartare
Har tänkt köpa ett bettlöst träns och har för mig att många rekommenderar sidepull.
Vad tycker ni man ska ha för bettlöst?
För och nackdelar med de olika bettlösa?

Om du använder sökfunktionen och söker på sidepull , bettlöst etc hittar du hur många trådar /synpunkter som helst :)

Beror på vad hästen trivs med men min tycker om sidepull mycket bättre än hackamore i alla fall :)

Sidepull är väldigt milt, nästan som en stadigare grimma bara beroende på nosdel.

Jag tycker det är bra. Har inte träffat en enda häst som inte gillar/är likgiltig.
Dock skulle jag inte dra iväg på det på en väldigt pigg och glad häst (läs galen:angel:) utan att se till att lydnaden verkligen sitter.

Sidepull är väldigt milt, nästan som en stadigare grimma bara beroende på nosdel.

Jag tycker det är bra. Har inte träffat en enda häst som inte gillar/är likgiltig.
Dock skulle jag inte dra iväg på det på en väldigt pigg och glad häst (läs galen:angel:) utan att se till att lydnaden verkligen sitter.

min häst blir dock lydigare med sidepull av nån konstig anledning :confused: men hon är lite udda :D

Har testat nu. Och han lyssnade väldigt bra. Men ibland när det går lite fort brukar han stänga av hjärnan och bara galoppera xD men han gör inget annat än att galoppera så skulle det hända är det ju inte hela världen;)

Skönt att kunna variera och slippa bett när han bara har ett han tycker om.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Sryoqwe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka