Vad tycker ni om hullet?

Luem

Trådstartare
Vi hade ju planerat att ställa ut vår 4-åriga foxterriertik i sommar för första gången (bättre sent än aldrig) men hon har lagt på sig en del på senaste året, och väger nu närmare 3 kg över standarden. Det låter ju ganska lite, men eftersom det är en såpass liten hund så blir det stor skillnad. Hur mycket bedöms vikten egentligen? Med kaninerna spelar ju varje hg roll men hundar vägs ju inte vid utställning.

Nu har jag pladdrat lite :angel: Men vad tycker ni om hennes hull? Är det "värt" att ställa ut henne i alla fall?

Nu:
Doggy3.jpg
Doggy5.jpg

Februari 2007 (ursäkta kvalitén)
februari.jpg

Sv: Vad tycker ni om hullet?

Är absolut ingen expert på foxterrier, men tror nog att hon skulle behöva gå ner en del för att få en stramare linje.
Borderterrier vill många domare nästan ha magra.

Sv: Vad tycker ni om hullet?

Den ser ganska så fläskig ut om jag jämför med de foxar jag känner måste jag tyvärr säga. De brukar inte ha en så horisontell underlinje och runt intyck utan ganska skarpt sluttande underlinje och väldigt fasta.

Men det är ju bara att banta och motionera ner hunden och sedan ställa när hon är i bättre form :)

Liknande trådar

Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 371
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
19 208
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka