vad tycker ni om gallorna?

Sv: vad tycker ni om gallorna?

guud vad du kan trolljahn :)

om man ska massera så är det väl fortfarande uppåt som gäller?
Jag märker skillnad med 5 minuters uppåtmassage på min förra pålla som nästan föddes med gallor pga undernäring i ungdomen.
/jenny

Tänkte bara ge min erfarenhet av stora magar... Min häst har haft stoor höbuk, men var inte ett dugg rund o go i övrigt. Första tanken var att ge mindre hö, men det var ju korkat... Efter en totalreparation av tänderna kunde hon plötsligt tugga och ta vara på maten och magen bestod nog mest av gaser el. likn.
Nu med fri tillgång av bra hö är hon slank om magen och rund om rumpan o halsen.
Väger nog lika mycket som din o äter mist 10 kg om dagen, ofta 12-15!!
Och får några dl krossad havre.
Denna häst har haft gallor i alla ben och svällt upp på natten samt haft vandrande rinnande rasp i hela sitt tidigare liv... Nu är benen fina, o matte lycklig!! :rofl:

Men det brukar väl egentligen inte vara ngn idé å tömma då de kommer tillbaka.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
418
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 939
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
701
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka