Sv: Vad tycker ni om Francois Pignon?
Om man använder spö, carrotstick, peckpinne eller handen att peka med lärr vara totalt likgiltligt för hästarna. En långpisk underlättar säkert när man ska hålla koll på 10 hästar eller så.
Jag vet inte hur nära du satt, hade du första parkett? Från där jag satt kunde man inte utläsa så värst mycket ur hästarnas blickar, men för mig så hästarna nöjda och alappnade ut. Ska man göra konster med hästar på globen, oavsett vilka konster, så kan du komma med argumentet att det är onaturligt. Vad skulel amn göra inför 9.000 åskådare på en stor inomhusarena som är naturligt? Det är onaturligt bara att ta in en häst där och ska man ha ett nummer som är hållbart med 10 hästar så gäller det att hästarna lyder och utan några större problem. Nu var det inte fläckfritt eller kadaverdisciplin, det blev lite fel här och där.
Personligen tycket jag det var vacker, gott samspel och fin kommunikation. Het fantastiskt att kunna hålla koll på så många hästar, samtidigt var det småtråkigt - har sett det mesta förut. Hur han har uppnått det och om det varit metoder jag skulle gillat har jag däremot ingen aning om. Naturligt var det inte för fem öre, men det var det inget som utspelade sig i Globen under helgen som var.