Vad tycker ni om det här? :rofl:

Sv: Vad tycker ni om det här? :rofl:

Har du något utställningsresultat på henne?

apocalypsze skrev:

Men har du ingen tidigare kritik på henne?

Jo visst har jag det.

Av ovanstående ordbyte drar iaf jag personligen slutsatsen att det inte är något vidare strålande resultat..

Haha Måste jag lägga ut dom här?

Strålande och strålande, hon har faktiskt rätt så ointeressanta resultat än så länge.

Ska väl ta leta reda på kritikerna och plita ner dem om det nu är så viktigt. ;)

(nä ni behöver inte alls vara oroliga, jag ska inte para henne idag;), vem vet, jag kanske säljer henne trots allt till någon av dem alla som vill ha henne. (nej gud förbjude, inte min pälskling!:love:) )

(nä ni behöver inte alls vara oroliga, jag ska inte para henne idag;), vem vet, jag kanske säljer henne trots allt till någon av dem alla som vill ha henne. (nej gud förbjude, inte min pälskling!:love:) )

Sälja?!?!?!?! :eek:
Isf måååååste jag ha första tjing! :p

Jag kan inte göra en analys, hihi jag är ju själv nybörjare.
Känner du själv att det stämmer överrens med hur han funkar i vardagen?
Jag vet att du är nybörjare, jag kanske skulle ha börjat sista stycket med *knapplån* för det var mer riktat till Jadzia, Gnist och de som uppenbarligen kan läsa dessa siffror och förstå vad de betyder ;)

Jag var inte med vid testet, så det kan jag inte heller svara på :D

Jag förstod faktiskt det. :D
Men eftersom ingen svarade tykte jag att jag kunde säga nåt iaf..:angel:

Okej, då förstår jag att du inte kan jämföra om du inte närvarade. :)

Ungefär vad jag trodde också. *delvis KL* Då är min fråga fortfarande varför man använder en sån hund till avel när det finns seriösare kennlar med bättre avelsmaterial att vända sig till. Därmed inte sagt att det säkert är en underbar familjehund.

Av ovanstående ordbyte drar iaf jag personligen slutsatsen att det inte är något vidare strålande resultat..

Det är säkert så, men jag kan också förstå varför man skriver så.

Kl.

Jag tycker buke mer och mer blir att klanka ner på folk och deras hundar. Man kanske helt enkelt inte orkar skriva ner allt, för man vet att man redan då får höra vilka fel allt är.
Ibland kanske man tar valpar pga linjerna är intressanta och inte bryr sig så mycket om att hunden inte gått perfekt på utställning.
Vet en hund som nyss flyttat till England. Ingen vacker hund, men köparen struntar i det just för hon vill åt linjerna.

Detta har inget just med TS hund, men tycker folk klagar både på det ena och det andra här nu för tiden.

Tack att du är snäll, även om du inte behöver.
Min hundar har faktiskt interessanta linjer, annars skulle jag ju inte slänga ut en jäkla massa pengar och engagemang på att importera..

Jag börjar förstå varför många uppfödare håller sig så långt ifrån forum som dom kan...

apocalypsze-Du behöver absolut inte ha med mina hundar att göra om du inte känner för det, ingen som tvingar dig. :cool:

Sälja?!?!?!?! :eek:
Isf måååååste jag ha första tjing! :p

Ska jag vara brutal och ärlig?:p
Det är en tjej som erbjudit mig ett riktigt bra hem och hon har sagt att hon ger mer oavsett vad någon annan erbjuder..
Men men, hon är INTE till salu.
Du får allt nöja dig med att vara extramatte. ;)

Fasst å andra sidan pris är ju alltid diskutabelt, jag tar din bil och pålle så får du hunden :angel:
(no way haha)

Du frågade vad vi tyckte. Jag hade ju aldrig tagit reda på din hunds resultat och sen pm dig med "det var inget vidare".

Vill man inte tala om resultatet, så kan man ju bara skriva att det inte är något man tänker lägga ut. Plättlätt ;)

Men Gnist, du vet väl vad som händer då?;)
Då får man 1000 frågor om varför man inte vill göra dito. :rofl:

Ärsh, skit samma, jag orkar inte bry mig om någon ev kritik mot varken mig eller hunden, jag har viktigare saker att fokusera på. :D

Nu ska jag ut o peta i trädgården, ha en underbar dag, för det ser ut att bli bra väder!:bump:

Du frågade vad vi tyckte. Jag hade ju aldrig tagit reda på din hunds resultat och sen pm dig med "det var inget vidare".

Ja, hon frågade om MH-resultatet. Inte allt annat som folk ska ha reda på, hur det gått på utställning mm.

:) <<--- Gillar nya smileyn

Man skriver det man ska och sedan behöver man inte fortsätta just den linjen i diskussionen, så gör jag i alla fall, när det kommer till tjat :devil: :D

Vi är väl helt enkelt intresserade av att veta varför hon ska ta valpar. Att hon redan har köpare är ju bra, men jag ser inte det som någon huvudanledning. Det handlar inte om att klanka ner, även om jag låter negativ i mina inlägg så är jag bara nyfiken på varför hon ska avla med sin tik. Har hon intressanta linjer, fine, men då hoppas jag att man letar bland de bästa hanarna som kan väga upp hennes (troligen) dåliga utställningsresultat och kompletterar henne mentalmässigt.

Jag har en shih-tzu tik från familjens kennel och hon är en champion i kroppen men hon har liiiite för lång nos och ett litet överbett, samt en mentalitet som inte stämmer fullt överens med rasbeskrivningen. Jag skulle aldrig drömma om att ta valp på henne, men då är jag också lärd att vara väldigt kritisk när det gäller avelsmaterial efter flera decenniers kenneluppfödning inom familjen. Därför blir jag nyfiken.

Jag har ingenting emot dina hundar, de är säkert underbara hela bunten ;).

En shih-tzu med lite längre nos hade jag gärna avlat på (om man bortser från att du inte tycker om mentaliteten)
Vi avlar på alldeles för kortnosade i dag så det vore bra för rasen att få lite längre nos.
Jag som skaffat mops kommer göra allt för hitta en hane med lite längre nos, där struntar jag fullständigt i om hanen fått kritik , för lång nos på utställning.
Sen ska självklart resten vara bra.

Ja det gör vi och det måste såklart ändras på. Men Shih-Tzu är i övrigt inte en ras för mig, jag fick henne av min mormor pga hennes fel och även om jag dyrkar marken hon går på kommer hon att få stanna hemma den dagen jag flyttar hemifrån. Sen har hon som sagt överbett och är väldigt "hård" i mentaliteten.

Så nu letar jag lämplig mindre ras utan defekter såsom skrynklig hud, kort nos osv och det är inte lätt. Även om t ex mops eller shih-tzu hade passat mig hade jag inte valt dom pga defekterna.

Så nu letar jag lämplig mindre ras utan defekter såsom skrynklig hud, kort nos osv och det är inte lätt. Även om t ex mops eller shih-tzu hade passat mig hade jag inte valt dom pga defekterna

Det är väl inte ett dugg svårt?

Jo, med mina kriterier i övrigt så är det faktiskt inte jättelätt :angel:.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 315
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Roar mig med att kolla avelsdata lite. Vad säger ni om MH:t på den här hunden? Vilken ras tror ni? Känd mental status...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10