Vad tycker ni om denna hästs bakben?

E

et_flikkan

ffb12128298e4ce390ec43c5c8969bf4.jpg

cf7e7794ea694daaa1dfd304568ca573.jpg

b61e82adefd7427d899827c9d5442778.jpg

Vad tycker ni om hästen bakkärra?.Inte min häts utan en kompis sköthäst.

Sv: Vad tycker ni om denna hästs bakben?

hemsk verkning säger jag, varför är tårna så avkortade?

det ser ut som att hästen har ont, står och spännber bakdelen.. svårt att avgöra på bilden men jag tycker inet att hästen ser frisk ut.. =/

Visst e det hemskt,och hans ägare verkar inte bry sig ett skvatt om hur han ser ut.Han e 22 år,går bara och skrotar utan att nån e där hos honom.Hans skötare har slutat eftersom hon tar hand om min häst nu,hon e bara där och borstar för hon vill inte se hur dåligt han mår.

huva.. men ser ägaren till att en hovslagare kommer och skor hästen då? isf haffa hovslagaren när han kommer och se till att han gör rätt..

Han gick med samma skor från april till slutet av juni i sommras,det va därför dom va så nerslitna.Men han går ju på tårna också eftersom han försöker avlasta sina bakben elr rygg elr va det nu är,han verkar ha ont i hela kroppen.Jag har masserat och klämt lite på honom och det e hemskt så stenhård han e i bogen.Stackars ponny :(.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 865
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 961
Senast: fio
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25