Vad tycker ni att jag ska göra?

bollen__

Trådstartare
Jag hade en medryttare, som inte skötte sig, bla bytte hon dagar samma dag och oftast sent på kvällen. Tillslut blev jag less på de "kriser" som uppstod och bad henne sluta för att det inte fungerade.

Hon dök allså aldrig upp nått mer.

Men i mitt skåp i stallet hänger hennes hjälm, halsduk och ett par skor kvar.

Vad hade ni gjort med dessa?

Jag har ej hennes nummer kvar pga att jag bytt telefon, men om hon velat få tag på sina grejor hade hon väl antingen åkt dit(olåst) eller mailat/ringt/smsat mig?

Är jag dum om jag slänger/säljer grejorna? För vad ska JAG med dom till? Har plockat bort de ur skåpet iallafall, de tog för mycket plats där.

Vad hade ni gjort?

Det var i maj hon slutade.

Sv: Vad tycker ni att jag ska göra?

ja det va ju ett tag sen... Jag hade nog lagt undan dem nån månad till sen hade jag sålt/gett bort/slängt dem!

Jag hade slängt eller gett bort dem.
Sålt dem hade jag inte gjort då jag tycker inte att det känns OK att tjäna pengar på kvarglömda grejor.

Fats det kan ju inte vara så svårt att få tag på numret? hitta.se eller eniro? Så är det bara att slänga iväg ett mess och säga att hon kan hämta sakerna. Om hon inte rider nåt nu kanske hon glömt bort att sakerna är där eftersom hon inte behövt dem, känns lite taskigt att kasta dem då.

Hmm.. Knepig situation när ni kanske inte står på så jättegod fot. Jag hade nog inte slängt sakerna utan att försökt få tag på henne, via telefon/sms (hitta.se?) eller mail (om du har den). Samtidigt så bör det väl ligga i hennes intresse att ta hem sina saker?!

Går det inte att få fram hennes mailadress eller nummer så måste det ju finnas en rimlig tid inom vilken kvarglömda grejjor ska hämtas! Hur lång tid den tiden är vete gudarna..

Hade försökt leta reda på hennes nummer. Kolla på hitta.se eller något (som någon annan skrev). Jag hade inte kunnat slänga sakerna iallafall, och verkligen inte sälja dom. Känns inte riktigt schysst. Om jag inte hade fått tag i människan hade jag gett bort sakerna.

Försök att nå henne först, säg att hon har lämnat kvar en del saker och att hon kan hämta dem, och om hon inte hämtat dem inom en viss tid (en månad?) så slänger/säljer/ger du bort dem. Vet ju inte vad hon är för en typ, men kanske hon inte vågar hämta sakerna, eller så har hon glömt att hon har dem där, så om du meddelar henne före så ligger ju bollen så att säga på hennes planhalva.

Tack för alla svar!
Jag ska kolla om jag har hennes mailadress kvar, då kan jag ju maila, och borde ju kunna få fatt i numret. Har jag inte den kvar så blir det svårt då jag bara har förnamnet.
Men då ska jag stoppa in sakerna i förrådet så får de ligga där ett tag till!

Eftersom jag har humör, skulle jag gått o retat upp mej, och vips! så hade nog grejorna åkt ut på gården, och fått legat där o skrotat, tills någon kom o hämtade dem!

Fast, om man ska vara snäll, så kan man ju lägga dem i en låda i skrubben, som man tar fram ifall medryttaren dyker upp hastigt o lustigt!

Vi har också haft medryttare som glömt kvar saker, hjälm och chaps, men det var hon som bara slutade komma. Vi använder sakerna. :angel:
Det är väl några år sen som hon var här sist.

Ja jag hittade iaf hennes mail tillslut, i skickat korgen, haha.
Så jag har ju faktiskt ansträngt mig lite. Skrev ett kort mail att jag hade hennes saker och att om hon ville ha dem skulle hon höra av sig.

Annars slänger jag dem nog. Det är inget jag har behov av att använda då jag både har skor och hjälm själv. :p

Jag hade slängt eller givit bort dem om de inte fick plats att ligga i skåpet längre.

Men vad bra, då kan du ju känna att "bollen ligger på hennes planhalva" och sen slänga sakerna med gott samvete om hon visar noll intresse :laugh:

Jag hade försökt få fatt på henne. En ridhjälm kostar ju en slant och jag hade inte velat att någon slängt min om jag glömt den!

Men hon har ju ändå haft några månader på sig att komma ihåg att hämta sakerna... Men jag tycker ändå att du ska ha beröm som tog dig tid att maila henne!

Ja precis, jag får väl vänta nån vecka och se om hon hör av sig. annars kan hon ju inte vara speciellt intresserad av sina grejjor!

Bra att du mailat henne. Som sagt, hör hon inte av sig inom rimlig tid så är det ju fritt fram för dig att göra vad du vill med grejjerna. Hoppas bara att hon läser sin mejl oftare än vad jag brukar göra :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Skulle verkligen behöva lite stöd och råd just nu :( Har en katastofal arbetssituation och många tankar om det som jag skulle behöva...
Svar
2
· Visningar
1 598
Senast: Magiana
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 989
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar