Vad tycker du om Skarpa bett

Noen bitt er ubehagelige for hesten uansett hånden. Som twisted wire bitt, sykkelkjetting bitt osv. Brukes som " vanlige" bitt i USA.
Hva som regnes som skarpe bitt er desverre subjektivt.

Jo det är sant, jag har börjat se såna där waterford kulbett lite varstans nu plötsligt. Men tack vare TR så kontrolleras betten lite mer i Sverige än i USA tror jag. Ridskolorna kör ju vanligen tränsbett rätt igenom och vi är inte så snabba med att slänga på stång exempelvis. Man kan inte tävla på vad som helst så det ger vissa riktlinjer ändå.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Senast: linnsan
·
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar