Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han får panik när åskan mullrar, det startar innan jag hör något, förmodligen reagerar han öå ändringar i lufttrycket.
En varning-det-är-dags-att-dra-ut-sladen-om-du-ska-rädda-livet-på-datorn-hund :D
Skulle jag behöva. Kan den läras att faktiskt dra sladden också? ;)

ÖBo, garageplats i cykelförrådet för elscootern - nemas problemas.

När jag ändå var i telefonform, ringde jag Hopajola/naturskyddsföreningen som jag varit i kontakt med tidigare och återanmälde mitt intresse som natur-/kulturguide i tillgänglighetsspektrat, med tanke på att det finns både kryckor, rullator och snart elscooter i hushållet.

Full fart framåt!

Äter nu en Sia Pistagestrut och väntar på det magiska slaget kl 17.00 då jag kan släcka, stänga och larma.

Vart och städat och kollat en runda på loppisen.
Nu hemma och måste göra lunch/middag. Måste göra mat, tog upp tärnat bacon från frysen igår som var tänkt till middag, men det blev inte av. Så lär ju steka på det idag. Ska göra lchf-ugnspannkaka :)

Eftersom jag hoppas på jobb imorgon gjorde jag slag i saken och tvättade håret samt packade dotterns väska inför nästa vecka. Hon ska, som vanligt, till mina föräldrar i en vecka :)

Jaja, nu står toscakakan i ugnen och vi får bara hoppas att den gräddas jämt, en 'pinne' på gallret har lossnat på ena sidan och jag är rädd att det blir ojämnt då. Tänkte snurra kakan efter halva tiden för att få det jämnare. Det mystiska bruna är fortfarande fruset, fortsättning följer...

Har det gått bra med packning och säkerhetskontroll och allt sånt?
Nemas problemas. Allt gick bra.

Nu har jag precis fått en visning av stället jag ska bo på. Vilket ställe!!! Jag har dessutom eget rum och egen toa med dusch. Det är också nära köket där det finns wi-fi. Jag lär väl få lösenordet så småningom. Nu har jag nätt och jämt installerat mig.

Så nu ska jag leva lyxliv här i några dagar :D.

Här börjar det redan lugna ner sig och det ser ut som att det klarnar ut, men skönt att det kvava i luften försvann i alla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 841
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar