Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag tror att LIX (59) kan vara en troligare siffra...![]()
![]()
Jag sa ju (var det till @LadyCovergirl ?) att vi skulle behöva använda oss av både L och C i titeln men räknade inte med att det skulle gå så fort
Och rådjurs-är ändå ganska söt
![]()
Ja, när hen ligger still och inte står och tuggar på mina rosor, tulpaner eller jordgubbsblommor...
Jag hade velat se en tråd med "LIX" i titelndet känns så härligt norrländskt
![]()
![]()
Du får tala om för hen var gränserna går, med hjälp av kärleken i ditt hjärta!Ja, när hen ligger still och inte står och tuggar på mina rosor, tulpaner eller jordgubbsblommor...
Jag hade velat se en tråd med "LIX" i titelndet känns så härligt norrländskt
![]()
![]()
Du får tala om för hen var gränserna går, med hjälp av kärleken i ditt hjärta!
Fast jag måste erkänna att min hjärna läser "LIX" som en grov felstavning (samt förkortning) av ordet "liksom" och jag tycker inte det ser bra ut![]()
Det kanske räcker med att veva det i luften litegrann? Eller skaffa en vuvuzelaEller luftgeväret*nej, innan någon blir hysterisk kan jag säga att jag naturligtvis inte skjuter på ett rådjur med luftgevär eller något annat vapen, det vore jaktbrott*
Ja, lixhelt normalt norrländskt uttal
"Kan du lix fixa ena där också när du änna håll på å pjulrar?"
Det kanske räcker med att veva det i luften litegrann? Eller skaffa en vuvuzela
Pjulrar?! Vad gör ni i vildmarken med språket egentligen?Jag behöver en språkkurs
![]()
Det räckte med att öppna fönstret och klicka med mobilkameran så drog den
"Jäg skä ut å pjulra lit me' biln' "![]()
Precis vaknat och något (okej väldigt) yrvaket gett minstingen hans frukost. Ska somna om igen tror jag...![]()
Och folk klagar på att skånska är svårbegripligt...
![]()