Sv: Vad tror ni?
Man får inte glömma vad som ligger bakom Briar dvs Magini och Krocket om man ser till stoets egen exteriör.
Krocket lämnade tåg för det mesta, dock mkt fina hästar enl mig men ändå långa oftast lite låga fram.
Sedan så är väl kanske inte Briar den mest lämpliga när man ser till temperament heller vilket visat sig ganska bra på de avkommor jag sett ute på tävling.
jag hade nog kört på en an hingst med bra temperament och som man vet lämnar lite korta avkommor tex Quiet Easy eller varför inte Nobel som lämnar mkt eleganta och högställda avkommor
Håller med de flesta här att det bästa är att inte betäcka henne utan köpa en färdig häst som passar dina önskemål istället. Men om du nu absolut ska ta ett föl på henne och det ska användas som en framtida ridhäst så bör du ta en välbeprövad ridhäst hingst. Då om vi håller oss till hingstar som finns i Sverige så blir det en halvblods hingst. Av de andra raserna finns helt enkelt inte ett tillräckligt bra underlag ännu i Sverige för att kunna säga vilken hingst som skulle passa.
En hingst som uppfyller kraven och som dokumenterat förärver sig bra på alla svaga punkter stoet har är Briar.
Man får inte glömma vad som ligger bakom Briar dvs Magini och Krocket om man ser till stoets egen exteriör.
Krocket lämnade tåg för det mesta, dock mkt fina hästar enl mig men ändå långa oftast lite låga fram.
Sedan så är väl kanske inte Briar den mest lämpliga när man ser till temperament heller vilket visat sig ganska bra på de avkommor jag sett ute på tävling.
jag hade nog kört på en an hingst med bra temperament och som man vet lämnar lite korta avkommor tex Quiet Easy eller varför inte Nobel som lämnar mkt eleganta och högställda avkommor