Vad tror ni?

domino

Trådstartare
Vi ska släppa ihop våra katter nu har vi tänkt, eller bestämt oss för att göra rättare sagt.

Efter tips jag fick i tidigare tråd har vi haft kompostgaller uppe mellan rummen där mina två katter är och där sambons katt är.

Vid ett tillfälle smet min hane ut och träffade på sambons katt. Han var på väg till hennes mat i köket och det var på väg dit de möttes. båda blev väl överraskade. Hon fräste, min såg mest paff ut men sen fräste han tillbaka och 'hoppade på' henne. Hon sprang i väg och han efter. Slängde en handduk över honom och tog in i rummet igen.

Sen dess har de väl tittat på varann genom gallret och hon har fräst lite och gått undan. Han har varit tyst och mest klättrat på gallret då.

När det är galler emellan sitter alla på varsin sida och tittar på varann och är inte så intresserade av varandra.

Imorn kommer jag vara själv i huset en stund och tänkte släppa ihop dom 3 när det är lugnt omkring.

Det är alltså 2 kastrerade honor på 3 resp 4 år och en 9-årig kastrerad hane det handlar om för er som inte vet.

Känns det som en dum idé eller tror ni det kan vara läge att göra det nu?

:bow:

Sv: Vad tror ni?

Ingen som har en liten tanke om det? :p

Sambon och jag hade två katter var närvi träffades..el jag hade en men har nu två.-

(sambons var då fyra och 9mån. honan på fyra år kast men inte hanen)

tog med min hona som knappt var nio mån dit.
Hon va lite rädd... Fick sova med oss själva i sovrummet.
Dagen efter åkte vi hem och sen fick hon följa med dit nästa helg. Då låg hon under soffan två timmar. sen kom hon fram o gick runt i lägenheten..
Efter några mån skaffade ja mej en kattunge. även hon fick hänga med.. men hon gick bara runt som inget hänt..

När sambon och jag sedan flyttade ihop så hade dom kanske träffats sju gånger..
fräste lite men allt har varit lungt.
aldrig ngn som flygit på ngn om det inte varit vid lek..

Jag skulle nog våga släppa ihop dom men se till att vara närvarande hela tiden ifall att.. Ska ni åka bort så kanske ni kan sära på dom under den tiden.. tills ni märker att dom..ja kanske inte accepterat varandra men att dom inte flyger på varann..
Dom måste väl göra upp? antar jag?
man ser en tydlig rang ordning på våra här hemma iaf.

lycka till!

Lite uppdatering. Har släppt ihop dom nu och min hona ligger gömd och har inte visat sig men hanen och sambons katt och farit omkring och fräst åt varann. Sedan låg dom under vår säng ca 5 min och tittade o morra åt varann på varsin sida. Hanen har gått därifrån nu så vi får se vad som händer härnäst.

Det kommer nog vara lugnt skulle jag tro. De behöver bara prata ihop sig o jämföra psykisk styrka nu, o bestämma vem som bestämmer där hemma. Hade de velat slåss på allvar hade de gjort det. Nu är det nog bara lite maktkamp på psykisk nivå. De är de starkare individerna som gör upp om makten, o din hona är lite svagare o yngre så hon håller sig undan medan de andra fjantar sig.

Min fräser oxå åt nykomlingar. Även Casper och Nala som vi haft här. Men efter några timmar brukar man hitta dem sussandes i varsin ände av lägenheten. Då har de liksom snackat klart. Sen kan det ju ta ett bra tag innan de blir "vänner", eller så blir de aldrig det... men de kan acceptera varandras sällskap.

Mammas katter var aldrig såta vänner, den enda gången de samarbetade var när de jagade. :angel:

Hoppas det går bra.

Det känns bra att höra! :)

Hoppas det kommer gå lika bra det gjort hittills..

Mysan fräser åt Domino sen springer hon iväg och han efter. Men de slåss inte mer än 'lappar till' typ.. Sen ligger de o glor på varann och hon fräser, Domino har väl morrat till lite men är rätt tyst. Nova har inte visat sig än, hon ligger och trycker under en säng, bakom en låda :smirk:

Katter som hatar varandra brukar inte bete sig så. De ryker i hop o slåss så tussarna flyger med detsamma oftast. Pumba satte ju klorna i Tipex efter några minuter bara. Där går det INTE. Molly, Casper, Nala, Sammie och Diezel har hon bara morrat åt, o en kvart senare kan de käka räkor från samma fat. Utan att slåss. Sen har det ju tagit ytterligare dagar till veckor innan vänskapen suttit där, men den kommer ju succesivt.

Det går nog bra det där.

Mmm hoppas det! Vill ju att de ska bli vänner och kunna bo tillsammans.. :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Övr. Djur 1) Finns det något bra, seriöst och framför allt unnigt kaninforum (FB-grupp el dyl) som kan rekommenderas? 2) Kanske någon här på Buke...
Svar
3
· Visningar
1 346
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
16 857
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Vi har en honkatt, ca 3 år, steriliserad. Hon har förut varit yngsta katten och väldigt bra kompis med den äldre hankatten samt funkat...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25