P
portos_sandra
det är så att jag ska sälja min häst och jag hade flera köpare som var intresserade. jag valde en av dom och så skulle vi besiktiga honom. tänkte inte att det skulle vara ngt eftersom han bara är 6år, inte hårt riden och gick i genom bes u.a när jag köpte honom för ca 1½år sedan. men såklart så är det ju min vanliga "tur" att det alltid är "nått".
han var 1grad halt på H.fram och H.bak +att höger framhov var ca 2cm lägre än de andra också hade han en galla i höger fram knä.
veterinären kunde inte säga vad hältan berodde på men trodde kanske att det kunde vara så att han var överbelastad ("sne") på H fram å bak pga fel verkning på höger fram hov.
ska till hästklinik och kolla upp detta med hjälp av röntgen och ultraljud.
vad tror ni? är det allvarligt? är det någon av er som råkat ut för nått liknande?
brukar det inte vara så att om hästen har ont (skadad) utav hältan så brukar dom väl bli halta tex. h.fram v.bak och tvärt om för att vila det onda benet...??
tacksam för svar!
//sandra (alltid är det då nått...)
han var 1grad halt på H.fram och H.bak +att höger framhov var ca 2cm lägre än de andra också hade han en galla i höger fram knä.
veterinären kunde inte säga vad hältan berodde på men trodde kanske att det kunde vara så att han var överbelastad ("sne") på H fram å bak pga fel verkning på höger fram hov.
ska till hästklinik och kolla upp detta med hjälp av röntgen och ultraljud.
vad tror ni? är det allvarligt? är det någon av er som råkat ut för nått liknande?
brukar det inte vara så att om hästen har ont (skadad) utav hältan så brukar dom väl bli halta tex. h.fram v.bak och tvärt om för att vila det onda benet...??
tacksam för svar!
//sandra (alltid är det då nått...)
Senast ändrad av en moderator: