Vad tränar ni på?

Sv: Vad tränar ni på?

Att ta det lugnt och inte rusa över allt med dunder och brak ligger vår träningsnivå på just nu.:cool: :devil:

Just nu rider jag en orutinerad hopphäst. Vi brukar hoppa runt 90 cm. :)

Medan jag tränade på D-ponnyn hoppade vi banor på 1,20 ibland.

Har otroligt varierande träning.....rider en 6 åring så ibland blir det kavaletti, ibland studs........olika från gång till gång;)

Det enda jag tränar på är bra vägar , att hästen inte ska skjuta ut bogen o att jag själv ska våga hoppa högre:/ . Häten har kapacitet men jag är för feeg..

studs och andra serier med olika galoppsprång emellan. Kunna variera galoppsprången på samma distans.

hoppa banor , kluriga svängar , titthinder.
se till så att hon inte drar åt höger när hon hoppar serier och min sits. framförallt överlivet som tippar fram för mycket ibland..

Panikie skrev:
teknik, avstånd, lydnad och att kunna besäma allt som tempo, svängar osv.
Samma här! Min häst tycker det är roligt att hoppa, men ibland får hon för sig att det är faaarligt att hoppa. :smirk:

Tränar på låga hinder, kontroll, variera antal galoppsprång mellan hinder, serier och studs för hästens skull, en hel del på volt.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 391
Senast: MalanMjöl
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
409
Senast: Sirap
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka