Vad tävlar ni i för vagnar?

Inelin

Trådstartare
Någon som använder sin rockard i alla tre diciplinerna på klubbtävningar? Använder ni samma vagn i precitionen som dressyren? Har ni tre olika vagnar till grenarna? Isåfall: hur transporterar ni vagnarna till tävlingen? :confused: Undrar Inelin.

Sv: Vad tävlar ni i för vagnar?

Man måste ha samma vagn i precisionen som har i dressyren så tre vagnar har man inte. Om man använder samma vagn i dressyr/precision som i maraton är det nog vanligare att man kör med maratonvagn än med rockard i alla momenten. Åtminstone när det gäller storhäst.

Använder i dressyr och presisionen en Fin Gigg och i maraton en maratonvagn. Transporterar allt i hästlastbilen.
/M

Har en gigg till dressyr/precision och en maratonvagn till maraton.
Transporterar dom på en släpvagn.

Tack för svar! :) Får tänka på att köpa in en lastbil :smirk: Huga vad dyrt. Just nu hänger jag på rockarden på lastluckan på transporten. Det blir ju lite svårt när jag införskaffar en maratonvagn... ;)

Nu finns det hästsläp med en stor platta på draget att ställa vagnen på. Har man även en bil med flack så får man då med sig två vagnar.
/M

Jag kör med rockard i alla tre grenar, men en shettis, finns inte mycket annat som funkar för dom små!

Har en roslagsvagn & den ska väl funka bra i alla tre grenar?
Jag har den iaf till precision & dressyr, har inte börjat med maraton än. :) Jag har haft väldig tur på alla tävlingar att vi fått låna vagn, har inget fäste på transporten att sätta fast vagnen på.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 528
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar