Vad tänka på vid köp av rissla?

Druvan

Trådstartare
Skulle hemskt gärna vilja ha tips på vad man bör tänka på vid köp av en gammal rissla? Det kryllar av dem här uppe i norr. Hade egentligen tänkt köpa en släde men det verkar ont om dem... Tips mottages tacksamt!

Sv: Vad tänka på vid köp av rissla?

Tja, det jag kan komma på är väl att man skall tänka på skacklarna. Att dom är i bra skick och att längden passar. Här nere så har vi gott om slädar men tyvärr så är skacklarna på tok för korta.

Är det något man ska tänka på när det gäller medarna?

Det tror jag inte att du behöver tänka så mycket på. Klart att du kan kolla att dom inte är superslitan men oftast så går det ju att "klacka" om dom för en hyfsad peng.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 434
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka