Vad står bokstäverna för?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ek3n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 889

Ek3n

Trådstartare
Vet inte inte det finns en tråd om detta, men jag hittade ingen så jag gör denna.

Det är såhär, jag fick hem min D-ponnys pass för inte så längesen, då hon har omregistrerats till svensk ridponny. Hon är importerad från Holland, och när jag kollade i passet fanns det en internetadress där, nederländska ridponnyns hemsida. Jag gick in där och hittade min ponnys pappa, och där finns denna ruta:

namnls.jpg

och då undrar jag vad bokstäverna står för?
vore verkligen jättetacksam för svar :bow:

Sv: Vad står bokstäverna för?

Vad V står för vet jag inte.
G står för bra Gut
Z G för mycket bra Zer Gut

okej, men då verkar det ju vara en rätt bra hingst ju :) tack så mycket för hjälpen!

Hej !
Det här är en test som de gör på hästar i Holland för att testa deras ridegenskaper och bedömma deras gångarter. Det är en av testerna som hingstarna genomgår under hingstuttagningarna som i hans fall är 20 dagar.
Jag börjar med översättningen på övre raden:
Skritt, trav, galopp, dressyr, lös hoppning, hinderhoppning, distanslopp, karaktär, beteende och allmänt intryck.
Han har fått bedömningen: Godkänd, bra, bra, bra, bra, bra, godkänd, bra, mycket bra och bra.
Behöver du mer översatt hör av dig..
Gunilla

tack så jättemycket! Jag hör av mig till dig om jag behöver mer hjälp :)

Liknande trådar

Avel Hej! Det är så att jag äger ett d ponny sto som numera fått en skada och jag funderar på att i framtiden betäcka henne med en welsh...
Svar
11
· Visningar
2 652
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 012
Senast: Korven
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 110
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka