Vad söker vi för vagn?

Sandra78

Trådstartare
Vi funderar på att köpa en lite smidigare "shoppingvagn" inför sommaren som verkar ska innehålla ett storstadsbesök med tillhörande åkande av pendeltåg och tunnelbana.
Men eftersom stumpan är så liten än (kommer att vara 7½ månad när vi åker) så är kravet att hon ska kunna åka bakåtvänd och att vagnen ska ha fullt liggläge.
Är nog mest inne på en fyrhjuling men kan säkert tänka om...

Sv: Vad söker vi för vagn?

Det är ju en Bugaboo Bee du pratar om ;)
Jag älskar vår Bee, det är den ultimata shoppingvagnen, går att vända, smidig att fälla ihop, väger ingenting och har givetvis fullt liggläge.

Den ser ju onekligen smidig ut, men priset -även på begagnade vagnar- var nog i högsta laget...

Efter en snabb sökning på internet hittade jag Bugaboo Bee:n för 4400kr ny. Kan det vara något?

Mvh Miks

Det var förvisso billigt, i stil med vad jag sett att de begär för begagnade vagnar, men det känns fortfarande lite väl dyrt.

Kollade med second hand-affären här och hon skulle få in en Teutonia Fun, hon hade dock inget pris på den än, vad tror ni om en sådan? Årsmodellen var -07.
Hon hade även en UJ men de är väl endast framåtvända?

Vi har en teutonia fun -08 tror jag det är. Jag gillar den jättemycket. Men vi har den dagligen. Fast den tar inte så mycket plats i bilen (citroën c5 kombi iof) och är liten och smidig att ta sig fram med.

Det var förvisso billigt, i stil med vad jag sett att de begär för begagnade vagnar, men det känns fortfarande lite väl dyrt.

Kollade med second hand-affären här och hon skulle få in en Teutonia Fun, hon hade dock inget pris på den än, vad tror ni om en sådan? Årsmodellen var -07.
Hon hade även en UJ men de är väl endast framåtvända?

Jag skulle aldrig köpa en vagn på beg-affären i timrå iallafall, de tar överpriser så det bara sjunger om det.
Finkamma blocket eller lokus istället ;)

Okej, vi måste ha haft tur när vi köpte vår vagn där, för den var billigare än på Blocket. NU däremot, har jag sett flera "nästan gratis" på diverse annonssidor, men nu har ju jäntan hunnit bli ett halvår :laugh:
Tack för tipset om Lokus, där hade jag helt glömt bort att titta!

Nu har jag varit på bebisaffären och hittat vad jag söker :bump: En Quinny Zapp Xtra (vilket namn!). Tydligen en alldeles ny modell, "vanliga" Quinny Zapp är inte vändbar. Så nu ska jag bara se om jag hittar någon spargris att slakta.

Vad kostar den i Sverige? Jag såg en tysk sida som säljer den för 2200 kr inkl frakt till Sverige. Kan vara värt o kolla upp. Oftast åt vagnarna billigare i Tyskland. :laugh:

2990 skulle den kosta här, så det var ju skillnad :) Ska leta i Tyskland då!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 289
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Vår niomånaders börjar redan växa ur liggläge på citycrossen och jag börjar planera för barnvagnsinköp nr 7... Krav fullt liggläge även...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: pimy
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Jag har lite ångest för hur jag ska göra och tänka. Jag står med en fot på var sida och vet inte vad som är smartast att göra. I juni...
2
Svar
21
· Visningar
2 269
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar