Sofie.S
Trådstartare
Detta är inte en annons! Mer fundering på vad jag ska leta efter.
Jag har två barn, födda 2014 och 2016. Äldsta dottern avgudar hästar och följer med så ofta det går.
Jag har i dagsläget en unghäst, halvblod, som ska säljas pga tidsbrist.
Barnens mormor står i samma stall med sin B-ponny som hon kör flitigt.
Vi är nu inne på att sälja båda hästarna och köpa en gemensam, som barnen och jag kan rida och mormor köra.
En riktig familjehäst!
Men vad söker vi? C-ponny? D-ponny? Liten storhäst?
Jag är 165cm lång och väger 70kg men ska ner till 65kg, mormorn är ungefär som mig kroppsligt.
Min nuvarande häst är dressyrstammad med stort plus för traven, så vill inte ha en allt för liten ponny.
Men samtidigt så ska det vara enkelt och roligt, det väger upp det mesta.
Närmsta åren är jag bara intresserad av att rida ut och något pass på banan då och då, så tävling är det inte tal om.
Vad letar jag efter?
Självklart är individen viktigast, men storleksmässigt, vart börjar man?
Jag har två barn, födda 2014 och 2016. Äldsta dottern avgudar hästar och följer med så ofta det går.
Jag har i dagsläget en unghäst, halvblod, som ska säljas pga tidsbrist.
Barnens mormor står i samma stall med sin B-ponny som hon kör flitigt.
Vi är nu inne på att sälja båda hästarna och köpa en gemensam, som barnen och jag kan rida och mormor köra.
En riktig familjehäst!
Men vad söker vi? C-ponny? D-ponny? Liten storhäst?
Jag är 165cm lång och väger 70kg men ska ner till 65kg, mormorn är ungefär som mig kroppsligt.
Min nuvarande häst är dressyrstammad med stort plus för traven, så vill inte ha en allt för liten ponny.
Men samtidigt så ska det vara enkelt och roligt, det väger upp det mesta.
Närmsta åren är jag bara intresserad av att rida ut och något pass på banan då och då, så tävling är det inte tal om.
Vad letar jag efter?
Självklart är individen viktigast, men storleksmässigt, vart börjar man?