Vad skulle passa?

annie_cool

Trådstartare
Hejsan funderar på att betäcka mitt sto till våren hon är en Fullblods arab.På 6 år är ca:167 cm i manken.stammen är e: El Diablo u: Miss Lady. Har inga bilder på henne. Hon är i bra form. Vill ha en hopp hingst då hon tävlas i hoppning. Vad skulle kunna passa till denna dam?
 
Sv: Vad skulle passa?

Jättesvårt att säga något eftersom hon inte verkar vara renrasig arab, mammans namn finns inte i registrerat i Sverige som arab. Och dessutom mycket större än vad en arab brukar vara ....
Annars; en engelsk fullblodshingst?
 
Sv: Vad skulle passa?

Jättesvårt att säga något eftersom hon inte verkar vara renrasig arab, mammans namn finns inte i registrerat i Sverige som arab. Och dessutom mycket större än vad en arab brukar vara ....
Annars; en engelsk fullblodshingst?

TS hästar har en tendens att inte existera, så lägg inte alltför mycket energi på avelsråd är mitt tips.
 
Sv: Vad skulle passa?

Med tanke på att hingsten är 7 år gammal och inte har några registrerade avkommor (dessutom måste den tillverkats innan hingsten blev 1 år) och stoet TS refererar till inte finns med i registraturen så är det iallafall ingen fullblodsarab TS tänker betäcka, så tycker jag TS ska låta bli.
 
Sv: Vad skulle passa?

Vet att hon är hög men hennes pappa är ett arabiskt fullblod och hennes mamma är ett fullblod så.
 
Sv: Vad skulle passa?

Gå in och titta på svenska angoarabförenings sida. Finns en hel del fina godkända hingstar på deras lista.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 538
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 807
Senast: liiinnea
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp