Vad skulle ni ha avmaskat med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ballerina

Trådstartare
Om ni fått resultat på träckprov som såg ut såhär:

Stora/Lilla blodmasken 1000 epg
allt annat var nollat.

Odling satt och svaret blev ingen förekomst av stora blodmasken.

Medel som användes före betessläpp var Banminth. (utan träckprov)

Träckprovet är gjort nu.

Sv: Vad skulle ni ha avmaskat med?

de brukar ju säga vad man ska avmaska med...

minns inte om min hade lilla eller stora... men jag tog noromectin, sen 8 veckor senare samma igen.

det finns många som verkar samma, så man behöver ju inte köpa det dyraste.

de brukar ju säga vad man ska avmaska med...

Vem säger det? Inte direkt på provsvaret iaf. Det går inte att säga att "si och så mycket använd det och det", utan det hänger på hela situationen.

Om man ringer själv däremot så får man ju hjälp.

Vem säger det? Inte direkt på provsvaret iaf. Det går inte att säga att "si och så mycket använd det och det", utan det hänger på hela situationen.

Om man ringer själv däremot så får man ju hjälp.

vi fick lite varierande antal blodmaskar i vårat prov, sen gjorde de odling å sen hörde de av sig å sa VAD det var å rekomenderade även med VAD vi skulle avmaska... så det så :p

TS
NOROMECTIN = billigaste, köper du 10-pack så blir det ännu billigare (ni kanske är fler i stallet som ska maska?)

OBS när de har lite högre antal mask så kan de bli svullna i lymfkärl (typ bakom ganasherna) efter avmaskning... så man kan ta det lite lugnt (ta temp)... jag fick halvpanik när hästen såg ut att ha påssjuka :eek:

Använd gärna den tråd som finns i just ämnet avmaskning mm.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Habina
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 634
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Gjorde kolla masken för 2 v sen som visade: Lif: 750epg Bam: 350 epg Mist: 2100 epg(!!!) Aldrig haft så högt värde på Mist förut, men...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 744
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har två hästar som jag tog hem i somras till rena beten där inga hästar betat på minst 6 år utan bara kossor. Sen flyttade två...
Svar
6
· Visningar
1 809
Senast: L.N
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka