Vad skulle ni göra????

Fibusen

Trådstartare
Sitter och funderar på att ha dagmatte/husse till våran hund,men kan inte riktigt bestämma mig...

Jag jobbar varannan vecka dag och varannan vecka kväll,när jag jobbar kväll så börjar jag kl 16,och sambon slutar kl 16,så då får våran hund sällskap hela dagarna..

När jag jobbar dag så börjar jag kl 08,men sambon kommer hem på frukosten en halvtimme vid 09,plus en halvtimme vid 12.30,sen slutar jag oftast mellan 14-15,handlar alltså om några timmar åt gången.. Vovven får gå ut på gården medans sambon kommer hem på sina raster. På fredagar så slutar sambon oftast kl 13.

Vissa dagar har jag med mig vovven till jobbet,men det är inte ofta,kanske 1-2 dagar/månaden jag har möjlighet att ta med han.

Om ni skulle jobbat dessa tider,skulle ni då tycka det vore OK att hunden är "ensam" hemma dom dagar jag jobbar dag?
Eller skulle ni försökt hitta en dagmatte/husse dom dagar,ca 10 dagar/månaden som max blir det ju... Är kluven.

Hunden blir lätt stressad i nya miljöer,så det får mig att tro att han har det bäst hemma,men endå så känns det så dumt att lämna han på morgonen när man åker till jobbet,även fast man vet att sambon kommer hem snart,men det är ju bara en snabbis....

Han är även rätt så skarp i psyket,så han kan inte vara hos "vem som helst",plus att det är en sån ras som oftast använd som "penisförlängare",vill inte låta han hamna hos nån ungdom som tror han är frän som springer runt med en kamphund,ej heller hos någon äldre människa,då hunden är för stark...

Ghaa,ge mig kloka råd!!!!

Sv: Vad skulle ni göra????

Jag skulle låta hunden stanna hemma. Det är inte farligt för dem att vara ensamma några få timmar ;).

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 056
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka