vad skulle ni begära

vinkelina

Trådstartare
lånade ut min häst förra helgen till boxgrannen för en tömkörningskurs, nu vill de på nått sätt ersätta mig, trotts att jag sagt att de ej behöver de de.

de vill antingen ge nått som ja behöver, eller i rena pengar. vad skulle ni ta (summa/sak)

kursen startade kl 15 på lördag, så jag kom till stallet 12:30 gjorde i ordning hästen och lastade henne. de hade teori i 2h, sen 1h som tränaren visade, 1h för första gruppen, då jag gjorde i ordning hästen. det var mor och dotter som lånade henne, mamman kör första passet mellan 19-20, dottern andra 20-21.

pga problem med lastningen så är jag hemma kl 23:30.

söndag morgon är jag i stallet kl 7:30. gör i ordning hästen, lastar mm. vi är framme 9:30, första lektionen kl 11:00. tar kaffe före jag ställer i ordning hästen. lunch sedan och andra passet kl 14, jag gör i ordning hästen innan.

hästen lastad kl 15:30 och efter att ha plockat i ordning allt i stallet så är jag hemma kl 18 på söndag.

hästen trampade sönder 2 par transportskydd, sina egna och de som jag lånade av boxgrannen, grannens går att laga, men ja kommer att få behålla dem, passar ej på deras häst. pga av lastningsproblem är jag öm i hela kroppen, muskelvärk o värk i benet efter att hästen försökt sticka med mig :)

de bjöd på kaffe o sallad

så vad kan jag begära nu då:)

Sv: vad skulle ni begära

men de fick ja ju redan :) eller fick de som hon trampade sönder, kom en rispa i tyget, så de går bra att lappa, duger bra åt oss som reser två gåner i året :)

sina egna trampa hon rakt egenom foder, stoppning o yttertyget

En säck foder till din häst och lite bensinpengar vore väl inte att ta i för mkt tycker jag :)
Annars var ju förslaget om en träning väldigt bra.

kl

Står ni uppstallade så att ni själva sköter om hästarna skulle jag kanske önska mig en ledig helg. Att de sköter in- utsläpp, fodringar, mockning och pyssel/motion av hästen så att du blir helt ledig och kan ta hand som din "möra" kropp.

Annars som någon sa tidigare, en säck foder till hästen.

KL

Jag fick ett eksemtäcke av min kompis som tack för hjälpen. Och det var bättre än champagne och blommor.

En ledig helg med lite sovmorgon vore kanske inte helt fel!

står på helinacordering.... :)

viste inte att de va så svårt att hitta på nått som tack

En säck hästmat! Brukar jag och mina kompisar ge varandra som tack ibland.
Om du nu inte vill ha betalt förståss..då är det väl värt kanske 1000 kr om man e snäll?

Jag blir glad när min medryttare bjuder mig på en clinic, bio eller en middag för att hon får låna min häst.
Såna saker som visar att de är beredda att ställa upp lite extra för att man ställt upp för dem.

Om jag inte "ville" ha någon ersättning skulle jag säga att jag ville ha en påse hästgodis och en glass. :p

Annars kan du ju säga att du vill ha hjälp i tjänster ex om du vill åka bort nångång :p

nu har jag kommit på den

de skall betala en massagestund åt min häst :)

de e ju ändå hon som har jobbat

Bra val, en massagestund till hästen var ju perfekt. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 181
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka