Vad ska vi göra? Var ska vi äta? (Stockholm)

TeamLundVer

Trådstartare
Vi är i Stockholm. Åker hem ikväll och tänkte göra lite mindre saker idag bara. Vi ska åka till Lekmer och köpa vinterjacka till sonen, till Comics Heaven på Stora Nygatan och vi vill gärna äta middag i skärgården innan vi åker hem till Skåne igen. Vi bor precis mitt i smeten (Humlegården) om det underlättar.

Tips på ställen att äta på i skärgården önskas (vi har ingen aning alls) samt fler småsaker att göra innan vi kör hem vid sju ikväll.

Vi har en 2,5 åring och en 3- månaders. Har varit på Tekniska museet och Skansen men det är knappast småsaker.

Vi är i Stockholm. Åker hem ikväll och tänkte göra lite mindre saker idag bara. Vi ska åka till Lekmer och köpa vinterjacka till sonen, till Comics Heaven på Stora Nygatan och vi vill gärna äta middag i skärgården innan vi åker hem till Skåne igen.

Tips på ställen att äta på i skärgården önskas (vi har ingen aning alls) samt fler småsaker att göra innan vi kör hem vid sju ikväll.

Vi har en 2,5 åring och en 3- månaders. Har varit på Tekniska museet och Skansen men det är knappast småsaker.

Inte så kul väder idag kanske men ta båten till Fjäderholmarna och ät där? Eftersom ni ska hem redan ikväll känns det nog lite stressigt att åka ut i "riktiga" skärgården?

Inte så kul väder idag kanske men ta båten till Fjäderholmarna och ät där? Eftersom ni ska hem redan ikväll känns det nog lite stressigt att åka ut i "riktiga" skärgården?
Håller med, Fjäderholmarna, Waxholm eller Finnboda/Kvarnholmen (Nacka) är det som finns i "närskärgård". Eller välj något annat nära som "känns" skärgården och man kan ta båt till. T ex på Skeppsholmen, Djurgården eller möjligen Lidingö (osäker på om det finns något bra nära ngt båtstopp där). Lunch känns ju väldigt tight om ni ska hinna med båtfärd också och middag som är klar inkl båtresa tillbaka före 7 känns också väldigt tight. Så jag hade nog valt Skeppsholmen eller Djurgården.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 752
Senast: cirkus
·
Äldre Har blivit bestämt att jag och mamsen ska åka till Stockholm över en natt i sommar. Naturhistoriska och en heldag på Gamla Stan med...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: gul_zebra
·
Katthälsa Det är så att vi har tre katter för tillfället och vi vet inte alls hur vi ska göra med den äldsta längre.. Rasmus, som han heter...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: soffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama