Sv: Vad ska NI träna idag?
*kl*
Tävling idag!
Vi fick inga direkt strålande poäng men känslan var där. Och vi vann, så det gjorde inte saken sämre
.
Loke har tappat all sin underull och frös så han skakade på både sittande och liggande i grupp
. Han ville verkligen inte sitta kvar och lättade lite på rumpan, och på liggandet låg han på helspänn ("orolig") + att han satte sig upp när föraren bredvid vrålade SITT!! till sin hund. Det blev betyg 5 resp 6.
I fria följet var han superhet och positionen blev lite långt fram, men han jobbade in baken och var rak i kroppen. I Dummerutan var han rätt seg i både sittande och liggande + att han fortfarande var lite het i fria följet.
Inkallningen var lite blandad, bra fart på alla sträckorna och bra ingång men ställandet kunde varit bättre och han la sig högst motvilligt efter 2 kommandon.
Rutan var lite förarmiss, sen kommendering "stå" gjorde att han hamnade väldigt nära kanten, sedan hade jag beslutsångest där ett tag innan jag valde att ge tre extra kommandon. Men vi fick + i kanten för det höga tempot!
Den dirigerade apporteringen gick precis som förra gången, han var påväg mot rätt, ångrade sig och sprang till den i mitten, och fick dirigeras om.
Hopp apport var förarmiss igen, jag sa inte hopp förrän han var uppe i luften (verkligen slarvigt av mig att inte läsa på om reglerna ordentligt) och vi fick ½ poängs avdrag för det.
Vittringsapporteringen var den bästa någonsin (9), men jag satte hjärtat i halsgropen när han gör ett bautahopp och landar 5 cm (!!) bakom pinnarna. Avdraget var för att han luktade oförsiktigt.
Fjärren var inge vidare. Han pendlade lite fram och tillbaka, så det blev en 7:a.
Domaren sa efteråt att Loke såg mycket trevlig ut och att om jag bara filar lite mer på detaljerna och låter bli att göra så mycket misstag så skulle det nog gå
.