Vad ska ni tävla/har ni för mål?

Sv: Vad ska ni tävla/har ni för mål?

Anna_B skrev:
Men är det skadligt om han gå ri piaff innan tölt på nåt sätt?
Nej det är nog alldeles utmärkt.

Bra sida

Trappan finns under "Hästens Grundutbildning".
Titta gärna även på "Hästens formgivning".

Inte_Ung skrev:
Nej det är nog alldeles utmärkt.

Bra sida

Trappan finns under "Hästens Grundutbildning".
Titta gärna även på "Hästens formgivning".

Tack så mkt! Ska kolla direkt

Ja antingen blir det en galopp man inte vill ha, nämligen den med 8 ben eller så blir det pass efter 3-4 galoppssprång. Det har gått strålande med galoppen, bra takt och sväv. Men se nu har vårkänslorna tydligen vaknat, och då var det lite svårare att hålla glädjen i styr. :eek:

Boj skrev:
Ja antingen blir det en galopp man inte vill ha, nämligen den med 8 ben eller så blir det pass efter 3-4 galoppssprång. Det har gått strålande med galoppen, bra takt och sväv. Men se nu har vårkänslorna tydligen vaknat, och då var det lite svårare att hålla glädjen i styr. :eek:

Haha ok =) Men det kan vara rätt kul oxå när dom visar lite humör och är lite glada

Anna_B skrev:
Det hoppas jag med på=) gjorde det förra året men åkte aldrig till SM o tävla. Men nu har jag ny häst så nu ska vi se om det går igen. Känns det inte jobbigt att tävla nån som alla redan sett o vet vad den kan? Jag skulle känna lite för mkt press tror jag.. :smirk:

Jo visst känner man press på sig men inte så mkt.
Då alla stöder en och hejsar på en så blir det bättre än om alla säger tex om du inte klarar det här så blablabla å allt sånt där.
Vet att Jexie vill att vi ska klara det både för Gyllirs skull och min egen :)
Hon är en riktig pärla den människan.
Vissa tränare (och speciellt ägare till hästen man rider) brukar oftast vilja pressa fram det allra bästa hos både häst och ryttare men kan kanske ibland pressa en av dessa elr t.o.m. båda för hårt.
Detta gör varken Jex eller människorna omkring mig.
Försöker rida privatlektion 1gång i veckan då hon hjälper mig med tips och annat. Och dom andra dagarna får jag fixa och trixa och känna själv och det lär man sig super mkt på :)

Känns bra med så mkt människor runt omkring en som vill att det ska gå bra och hela tiden håller tummarna för oss :)
Tack alla som gör det ;)

Michis skrev:
Jo visst känner man press på sig men inte så mkt.
Då alla stöder en och hejsar på en så blir det bättre än om alla säger tex om du inte klarar det här så blablabla å allt sånt där.
Vet att Jexie vill att vi ska klara det både för Gyllirs skull och min egen :)
Hon är en riktig pärla den människan.
Vissa tränare (och speciellt ägare till hästen man rider) brukar oftast vilja pressa fram det allra bästa hos både häst och ryttare men kan kanske ibland pressa en av dessa elr t.o.m. båda för hårt.
Detta gör varken Jex eller människorna omkring mig.
Försöker rida privatlektion 1gång i veckan då hon hjälper mig med tips och annat. Och dom andra dagarna får jag fixa och trixa och känna själv och det lär man sig super mkt på :)

Känns bra med så mkt människor runt omkring en som vill att det ska gå bra och hela tiden håller tummarna för oss :)
Tack alla som gör det ;)

Jo klart man ska vara glad åt att det går bra för andra o stöta andra osv..annars är det ju inge kul! Den tränare som hade haft min häst på träning hjälpte mig i ca två veckor innan han åkte o dom veckorna pressade han både mej o häst stenhrt eftersom han visste vad Lillen går för. Men jag va nästan tjutfärdig efter varje lektion o undra om jag verkligen skulle klara av hästen o allt. Jag o Lillen kände ju inte varann då o han blev stressad o allt gick bara åt helvete. Nu när jag har fått hem honom så märker jag ju att jag har nytta av det han sa men att jag behöver inte pressa Lillen så hårt som han sa att jag skulle göra för det går bra ändå ju! Men man måste hitta knepen själv oxå :idea: Lycka till! Hoppas vi ses på nån tävling..eller SM kanske :banana:

Har tanke på piaff, om tränaren tycker han är mogen. Galoppombyte ska vi nog få till i år.

Tävlingsmässigt är mitt mål SM i T2, och gärna att vi är kvar i A-klass men det är mer än bonus än ett mål, än så länge. Ska vara med på de flesta regionala och de två nationella i mellansverige. Om det inte blir SM åker vi till Norrländska, Wången är ju en perfekt tävlingsplats med fantaktisk utsikt. :bump:

Tack...får hoppas på det.

Men vem vet, allt kan hända.

/

Ann-Sofie som för tillfället är negativ till de mesta

Jaha....fler mål på g då då.

På grund av stor olycka kommer nu inte Vala stå som avelssto i år utan hon kommer också tränas.

Så målet med henne är att komma igång ordentligt med tölten, då speciellt den ökade som är riktigt bra när den sitter.
men tyvärr gör den inte det helt och hållet än.

Sen blir det till att tävla henne i T1 och V1 precis som Glampi.
Förhoppningsvis ska jag kunna kvala upp henne i B-klass om hon nu inte tappar någon av dom andra gångarterna när den ökade tölten sitter på plats. :crazy:

Fast det ska nog gå bra tror jag.
Lite tur måste jag och min älskade lilla Vala ha i år. :love:

/

Ann-Sofie

Har nog tänkt att tävla, ja. Började prova T2 förra året, och det gick hyfsat, så det fortsätter vi med. Träningsmässigt skall vi träna på KORT tölt, eller åtminstone tölt i sansat tempo.... Min häst tycker det är synnerligen dumt att springa långsamt när man kan springa fort!

Utöver T2 blir det nog lätt fyrgång, och om allt går bra både där och i tölten, så KANSKE vi börjar med pass också.... I så fall kanske någon träningstävling i F1.

Vala skrev:
Jaha....fler mål på g då då.

På grund av stor olycka kommer nu inte Vala stå som avelssto i år utan hon kommer också tränas.

Så målet med henne är att komma igång ordentligt med tölten, då speciellt den ökade som är riktigt bra när den sitter.
men tyvärr gör den inte det helt och hållet än.

Sen blir det till att tävla henne i T1 och V1 precis som Glampi.
Förhoppningsvis ska jag kunna kvala upp henne i B-klass om hon nu inte tappar någon av dom andra gångarterna när den ökade tölten sitter på plats. :crazy:

Fast det ska nog gå bra tror jag.
Lite tur måste jag och min älskade lilla Vala ha i år. :love:

/

Ann-Sofie

Läste att hon kastade fölisen :cry: fy vad tråkigt! Hoppas allt annat går bra för er nu istället! Lycka till!

Roheryn skrev:
Har nog tänkt att tävla, ja. Började prova T2 förra året, och det gick hyfsat, så det fortsätter vi med. Träningsmässigt skall vi träna på KORT tölt, eller åtminstone tölt i sansat tempo.... Min häst tycker det är synnerligen dumt att springa långsamt när man kan springa fort!

Utöver T2 blir det nog lätt fyrgång, och om allt går bra både där och i tölten, så KANSKE vi börjar med pass också.... I så fall kanske någon träningstävling i F1.

Haha jo kort tölt är svårt och väldigt tråkigt enlig dom flesta hästar ;) det ska vi med träna upp på båda mina. Lycka till med allt!

För våran del är det femgång, stilpass och möjligen speedpass som gäller!
Nu ska det verkligen satsas! :banana:
Så jag hoppas på SM, men ska väl inte säga för mycket. Olycksdrabbad som jag är... :smirk:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

För mig gäller också femgång och stilpass i första hand. Med sikte på sm-kval, får se hur det går när man blivit senior i år... :crazy:

Sen så ska jag kanske testa lite andra passgrenar, ev. nån töltgren eller dressyr... får se lite vad jag känner för när det är dags att anmäla helt enkelt :D

Jag ska tävla V1 och T2! Hoppas på SM-kval... =) Vi får se hur det går...
Ska tävla två regionala, en öppen och förhoppningsvis en nationell.
Ska troligen tävla på Stormur kval också! (som några andra också skrev) Vi får väl ses där :D Båbbe, vad heter du o din häst?

Juvelflickan skrev:
För våran del är det femgång, stilpass och möjligen speedpass som gäller!
Nu ska det verkligen satsas! :banana:
Så jag hoppas på SM, men ska väl inte säga för mycket. Olycksdrabbad som jag är... :smirk:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Oh va skoj! Hoppas ni lyckas ;) olycksdrabbad?

Tack tack!!!

Får hoppas det går bra med ridningen istället.

Vala sa igår att hon vill tävla femgång eller någon annan gren innehållande pass. :D

Sen sa hon att hon ville bli galopphäst. Hon börjar bli halv tokig där hemma nu i karatänen.

Så jag får nog sätta igång henne snart.

Ja, eller heter det inte så :crazy:
Alltså det är alltid något som blir galet när det ska satsas... Blir blockhalt i fyra månader, låst i bäckenet, fel på vaccinationsintyget osv.osv :smirk:

Lycka till du med :)

Hej alla tävlingsglad!
Jag hoppas kunna kvala min lilla kille till A-klass i både V1 och T1, blir nog attans svårt, men det är värt ngr försök!
Oavsett så blir det en hel del klubbtävlingar både i vår och förhoppningsvis till hösten!

Lycka till, Till oss alla!!!!
Mali

Anna_B skrev:
Nu är det ju nytt år och det skulle vara lite kul och veta hur många som ska tävla? Vad ni ska tävla? Eller bara vad era mål för det här året är?

vi ska ju skaffa häst snart :D :D:D så mitt mål är väl att komma igenom testningen hehe...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur