Vad ska ni tävla/har ni för mål?

Sv: Vad ska ni tävla/har ni för mål?

Anna_B skrev:
Jo klart man ska vara glad åt att det går bra för andra o stöta andra osv..annars är det ju inge kul! Den tränare som hade haft min häst på träning hjälpte mig i ca två veckor innan han åkte o dom veckorna pressade han både mej o häst stenhrt eftersom han visste vad Lillen går för. Men jag va nästan tjutfärdig efter varje lektion o undra om jag verkligen skulle klara av hästen o allt. Jag o Lillen kände ju inte varann då o han blev stressad o allt gick bara åt helvete. Nu när jag har fått hem honom så märker jag ju att jag har nytta av det han sa men att jag behöver inte pressa Lillen så hårt som han sa att jag skulle göra för det går bra ändå ju! Men man måste hitta knepen själv oxå :idea: Lycka till! Hoppas vi ses på nån tävling..eller SM kanske :banana:

Precis, man måste ju få en chans att lära känna pållen innan man vet hur hårt man kan/ska pressa den. Har ridit lilla G i snart 4mån och ändå finns det så mkt mer att lära känna hos han.
Som igår så startade han sin travstrejk :crazy:
Jex sa att det var bra att han fick den nu för han brukar få den p ådom tre första kvaltävlingarna :P haha, en till sak jag inte visste om han :idea:

Tack så mkt :) och lycka till själv med pållen, och vad du än gör, glöm inte att det ska vara kul :D

Vi ska jobba på alla gångarterna (utom passen, den ska vi vänta med ett tag till) och jag har som mål att ställa upp i någon liten tävling, främst för att se hur vi har utvecklats i andras ögon, komma ut lite och träffa andra islandshästmänniskor. Och så ska jag se till att börja rida för instruktör, vill bara ha lite bättre kondition på hästen först så det är lönt att komma ut, och så ska vi byta stall och hon ska få lite tid att aklimatisera sig innan sådana övningar kommer igång.

Jag ska tävla V1 och T1 med min ena fyrgångsvalack, försöka kvala till FinskaMästerskapen. En valack som jag just sålt :cry: skulle jag tävlat T2 på FM med men hoppas nya ägaren gör det! En 13 årig tjej ska tävla min "gamle" tävlingsvalack i V1 och T1. Tyvärr är hon för ung för att vara med i VM men NM nästa år satsar dom på! Själv ska jag tävla LB dressyr på honom :) . Sen passstoet ska jag vara med i alla passgrenar. Satsning på FM. Med min nye valack satsar vi på VM. O med Oskar som blir 3 ska vi lära oss longeras o visning för hand + lite markarbete.

Kramar Marica

Hej Marica! Har du också hittat hit!!! Välkommen!
/Malin som du träffar på FM varje år

Tackar!
Jo jag förstod att det var du! Kul! Visst kommer du över till Åland detta år o tittar på FM???!!!

Kramar Marica

Marica skrev:
Jag ska tävla V1 och T1 med min ena fyrgångsvalack, försöka kvala till FinskaMästerskapen. En valack som jag just sålt :cry: skulle jag tävlat T2 på FM med men hoppas nya ägaren gör det! En 13 årig tjej ska tävla min "gamle" tävlingsvalack i V1 och T1. Tyvärr är hon för ung för att vara med i VM men NM nästa år satsar dom på! Själv ska jag tävla LB dressyr på honom :) . Sen passstoet ska jag vara med i alla passgrenar. Satsning på FM. Med min nye valack satsar vi på VM. O med Oskar som blir 3 ska vi lära oss longeras o visning för hand + lite markarbete.

Kramar Marica

Oj fullt upp hela året med andra ord :D hoppas du lyckas med alla dina mål! Håller tummarna :banana:

Såg att ni lägger FM där! SÅ rätt!!! Ja, jag skall verkligen försöka ta mej dit och kolla! Vill ju träffa alla igen (det blir ju liksom bara en gång/år)! Och så måste jag ju se Johanna och hur Sesselja går (har ju Sesseljas och Mökkurs avkomma!) och hur Herkúles utvecklats!

Visst kommer ni på VM? Jag kommer vara där i alla fall!
Hälsa alla jättemycket från mej!

/Malin

Klart vi ska till VM, vi ska nog få med tre ekipage i Finska laget från Åland i år! :)
Kram Marica

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka