vad ska man göra?

A

anonym_a_jag

jag har nyss fått höra att en familj låter sin valp vara ute hela kvällar i denna kyla, fastbunden i ett träd.. om detta stämmer, vad ska man göra?
för man kan ju inte lämna en valp ute sådär utan tillsyn och speciellt inte en hel kväll då det blir skitkallt :crazy:
några hade sagt till dom, men då hade dom blivit skit sura
och om det visar sig att det r sant, hur ska man göra? ringa å anmäla till något ställe?:confused:

och man vill ju inte få massa ovänner i denna byn som jag och min pojkvän har börjat trivas så bra i.. man vet ju vad som kan hända i en liten by där typ alla känner alla osv..

väljer å vara anonym för annars kan det bli ett jävla liv.. :crazy:

Sv: vad ska man göra?

jag har nyss fått höra att en familj låter sin valp vara ute hela kvällar i denna kyla, fastbunden i ett träd.. om detta stämmer, vad ska man göra?
för man kan ju inte lämna en valp ute sådär utan tillsyn och speciellt inte en hel kväll då det blir skitkallt :crazy:
några hade sagt till dom, men då hade dom blivit skit sura
och om det visar sig att det r sant, hur ska man göra? ringa å anmäla till något ställe?:confused:

och man vill ju inte få massa ovänner i denna byn som jag och min pojkvän har börjat trivas så bra i.. man vet ju vad som kan hända i en liten by där typ alla känner alla osv..

väljer å vara anonym för annars kan det bli ett jävla liv.. :crazy:

Ring till din kommun och säg vad det är så kopplar dom dig till rätt person. heter typ miljö och *** kontoret..

En valp? Jösses vilka människor. Vänd dig till polisen eller nån djurrättsorganisation. Vänta inte, ring genast. Man blir ju illamående.

gud!! att dom behandlar en valp så, det är ju den tiden som folk brukar tycka det är rolig, sedan när valpen blir stor brukar sådans saker inträffa... ( pratar om de mindre seriösa hundägarna ) sorligt..

Ring kommunväxeln och be att få bli kopplad till personen som har hand om djurskydd.
Det gjorde jag för några månader sedan då det bor en fylltrut med en stackars mager stövare på byn som aldrig får gå ut *det kunde gå dagar utan att hunden var ute* den blev sparkad ute mitt på gatan, lämnad ute i hällregn.. etc.
Dom åkte ut och gjorde en inspektion, varav mannen blev våldsam och började vifta med bössan.
Han omhändertogs (men var ute dagen efter) och hunden skulle undersökas efter tecken på vanvård.
Jag har inte sett den sedan dess men jag är inte hundra på att den är omplacerad/avlivad...

Men här är dom iallafall väldigt snabba på att reagera.
Och jag anmälde också anonymt, för att han är våldsam och för att jag jobbar på byn och kan stöta på honom flera gånger per dag.
Finns ingen risk att det kommer fram att det är du som anmält, men gör det. Det är så lätt och kanske kan rädda en liten vovve eller något annat djur från vanvård.
Men helt lätt att ta ifrån folk djur är det inte...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej på er, nu behöver jag lite expertis! Vi har köpt en ny hund för ungefär en månad sedan, en 2,5 åring Boston Terrier. Hon är underbar...
2
Svar
21
· Visningar
3 579
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 155
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka