vad ska man göra?

LaMaya

Trådstartare
jag ska väll inte lägga mig i andra men jag måste fråga detta. Vi har två 1,5 åringar i stallet varav en är våran, båda är hingstar och har beräknats att kastreras i höst. nu är det så att våran som är två månader yngre har sina båda kullor nere och dom har stannat där, men den andras sitter väldigt högt uppe och ibland försvinner en och ibland båda. Ska man göra nåt åt saken eller vänta och hoppas att dom trillar ner tills kastreringen?

Det finns inte mktatt göra, det är nog bara till o vänta tills dom trillat ner. Många unghingstar tycker det är obehagligt när man är o pillar på kulorna o drar därför upp dom, det kan mkt väl vara så att dom är nere annars.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare