Ahi
Trådstartare
Måste få ett råd. Jag känner en tjej som skafat sig en fd. travare på foder.Hästen är runt 16-17 år, problemet med det hela är att hon varken har kunskap, lust eller tid med hästen. PÅ 6 mån har hon kanske ridit hästen 2 veckor samanlagt vilket resulterat i att den nu ser riktigt "hemsk" ut. Saknar muskler har fått gallor på alla ben varav ett bakben har STORA gallor och den ser allmänt ledsen ut. Har försökt få henne att förstå att hästen inte mår bra, men hon fattar inte riktigt.Jag är riktigt orolig för gallorna, för jag har aldrig sett så stora förut, de är så stora så hela benet ser svullet ut, och han belastar inte lika bra som förut Har fått henne till att använda arnika på benet. Men eftersom hon är så "upptagen " med annat så orkar hon inte engagera sig i att behandla hästen mer än 1-2 dagar, sen tröttnar hon.Hon har inte heller skott hästen på hur länge som helst. När jag påpekade att den nog måste få sina hovar verkade sa svarade hon -javisst ska fixa det.. har gått 3 veckor sen dess.Finns hur många exempel som helst på att hästen inte mår bra. Ska inte dra upp allt här men vad tycker ni man ska göra? Känns som jag tjatar på henne hela tiden men inget händer. Borde man försöka kontakta ägararna? Man ska ju inte lägga sig i men när hästen lider då kan man ju inte bara se på eller hur?