vad ska kaniner ha för kraftfoder?

Sv: vad ska kaniner ha för kraftfoder?

Vem säger att andra inte kan isolera bättre än din svärfar ? uppenbarligen visste han inte vad han gjorde.

*kl*

Vad gäller isolering så har jag fått höra att kaniner inte behöver isolerat, eftersom de hushållar med kroppsvärmen och inte avger värme som många andra djur. Om man jämför med ex höns, som avger mycket värme och därmed värmer upp det utrymme de vistas i. Kaniner behåller värmen i kroppen och värmer inte upp omgivningen och därför spelar isolering ingen roll för dem.

Däremot ska man skydda dem mot drag med en vettig vinterbur, skyddat läge och en bodel med halm där de kan bädda in sig.

Med tanke på detta så känns det onödigt att isolera, med de problem det kan innebära.

Vem säger att andra inte kan isolera bättre än din svärfar ? uppenbarligen visste han inte vad han gjorde.

Och det var därför jag skrev: "Men ska man isolera, ska man veta hur detta görs korrekt".
Men eftersom kaniner klarar sig lika bra utan isolering, så ser jag ingen anledning till att isolera.

*Delvis knapp*

Hur ska jag göra med mitt lilla matvrak då? Hon ÄLSKAR pellets, det verkar vara hennes basföda, då hon inte äter så mycket hö och gräs.

I övrigt ger jag henne frukt och grönsaker, samt solrosfrö och ibland lite havregryn med fullkorn. Säger inte hur mkt pellets hon får dock :angel: men om någon har något tips om hur man minskar mängden utan att få en ilsken kanin efter sig eller en kanin som matvägrar, så tar jag gärna emot tips.

Även om min kanin äter mycket så är hon lagom i hull. Förstår inte var all maten tar vägen :confused: :angel:

Kan du inte tala om varför man inte ska isolera ?

Just för att man läser både kors och tvärs om att luften blir dålig,det möglar lätt osv. Jag har en ganska stor bur med inne - och ute del,på ca 1 m höga ben. Den är helt vindtät men som sagt inte isolerad.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 947
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama